۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

رکورد شکنی پسابرجامی شرکت حمل فله کشتیرانی

مدیر عامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: این شرکت در پسابرجام موفق به انعقاد 63 فقره قرارداد حمل غلات از کشورهای مختلف جهان شده است.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۴۱۹۹
رکورد شکنی پسابرجامی شرکت حمل فله کشتیرانیمهندس علی اکبر غنجی در گفتگو با مانا اظهار داشت: در حالیکه تا 1394 به دلیل قوت گرفتن تحریم های ظالمانه راه ورود کشتی های ایرانی به کشورهای صادر کننده غلات بسته بود لیکن از ابتدای سال 95 تاکنون شرایط تغییر کرده است.
وی با تاکید بر تاثیرات مثبت برجام بر حوزه کشتیرانی در این باره افزود: شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پسابرجام موفق به انعقاد 63 فقره قرارداد حمل غلات از کشورهای مختلف جهان از مبادی آمریکای جنوبی، دریای سیاه و اروپای شمالی شده است.
مهندس غنجی ظرفیت به کارگرفته شده برای تامین این قراردادها را 15 شناور پانامکس ملکی با پرچم ایران اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال 95 تاکنون حدود سه و نیم میلیون تن انواع غلات از جمله ذرت، سویا، کنجاله، گندم و برنج حمل شده که به معنای متوسط ماهیانه 250 هزار تن حمل است که می توان آن را به عنوان رکوردی تازه در سال های اخیر از سوی شرکت حمل فله اعلام داشت.
مدیر عامل شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره دوباره به تاثیرات مثبت برجام بر فرآیند کاری شرکت حمل فله، برخی از مهمترین نتایج اجرای برجام بر این فرآیندها را ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم از اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اعزام شناورهای با پرچم ایران به سایر کشورها و گسترش روابط از این طریق، توانمند سازی مجدد ناوگان شناورهای فله بر در حمایت از صنایع داخلی و کمک به شکوفایی اقتصادی و ممانعت از خروج ارز با پرداخت کرایه حمل به مالکان خارجی اعلام کرد.
به گفته وی عدم پرداخت 10 دردصد عوارض حق پرچم که موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات وارداتی می شود و اثرات ضد تورمی آن خواهد داشت و کاهش ریسک ناشی از سرباز زدن شناورهای خارجی از حمل محصولات به مقصد ایران از دیگر نتایج اجرای برجام در بر فرآیند کاری شرکت حمل فله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ذکرکرد.
غنجی در پایان اظهاراتش موفقیت بدست آمده در بهره گیری از برجام را مایه مباهات شرکت حمل فله دانست و گفت: با استفاده از تجربیات کارشناسان خبره در دو سطح بازاریابی و عملیات درصدد هستیم که این دستاوردها را دو چندان کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار