۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱

جان باختن بیش از 30 مهاجر در ساحل لیبی

گارد ساحلی لیبی خبر از غرق بیش از 30 مهاجر که عمدتا کودک بودند در ساحل این کشور داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۱۱۵
جان باختن بیش از 30 مهاجر در ساحل لیبی
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز به نقل از گارد ساحلی لیبی نوشت: 200 نفر از مهاجران بدون جلیقه نجات سوار بر یک فروند قایق به درون آب دریا افتادند، در این حادثه، بیش از 30 تن که بیشتر آنها را کودکان تشکیل می دادند، جان خود را از دست دادند.
سازمان کمک های خارجی به مهاجران MOAS که در دریای مدیترانه فعالیت دارد، گفت: افراد این سازمان موفق شدند تا اجساد غرق شدگان را از آب بیرون بکشند.
کشتی های نظامی اسپانیا و بریتانیا، سازمان پزشکان بدون مرز MSF، سه فروند کشتی تجاری و یک یدک کش به گروه نجات MOAS و گارد ساحلی ایتالیا برای انجام عملیات جستجو و نجات به گارد ساحلی لیبی پیوستند.
این گزارش ادامه داد: در مجموع پیکر 34 تن یافت شد و در حدود هزار و 800 نفر هم از چهار فروند قایق کائوچویی و شش فروند قایق چوبی در آبهای مدیترانه نجات داده شدند.
گفته می شود، شرایط بد آب و هوایی و نیز تجمع ناگهانی مهاجران در یک گوشه از قایق علت این حادثه بوده است.
از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، بیش از یک هزار و 300 تن جان خود را از دست داده اند، این مهاجران به قایق های سست و بی دوام برای فرار از فقر و جنگ علیه آفریقا و خاورمیانه پناه برده بودند.
جمعه هفته گذشته نیز سازمان بین المللی مهاجرت IOM خبر از ناپدید شدن 150 نفر در دریا داد.
این گزارش در پایان نوشت: بیش از حدود 50 هزار پناهجو در سال 2017 از دریا نجات و به خاک ایتالیا منتقل شده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 46 درصدی را نشان می دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار