روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

مرجان‌های خلیج فارس در بوشهر دچار پدیده سفیدگی شده‌اند

رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر گفت: با افزایش گرمای جهانی و فعالیت‌های انسانی، مرجان‌های دریایی در خلیج فارس استان بوشهر، دچار پدیده سفید شدگی شده‌اند که در شرایط استرس‌ و نابودی قرار گرفته‌اند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۱۰۶
مرجان‌های خلیج فارس در بوشهر دچار پدیده سفیدگی شده‌اند
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد امین طلاب  با بیان اینکه خلیج‌فارس محل زندگی گونه‌های مختلف مرجانی است، اظهار داشت: افزایش دمای آب خلیج‌فارس که امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده موجب سفید شدن مرجان‌های دریایی در استان بوشهر شده است.
وی با بیان اینکه نایبند، خارگ و خارکو در استان بوشهر محل زیست مرجان‌های دریایی است، تصریح کرد: پایش مرجان‌های دریایی در سواحل این استان برای مقابله با پدیده سفیدگی مرجان‌ها در سواحل خارگ، خارکو و نایبند آغاز شده است.
رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر تاکید کرد: در اجرای پایش مرجان‌های دریایی در سواحل استان بوشهر میزان صدمات این مرجان‌ها بررسی و نتیجه تکمیلی آن بعداز فصل گرما اعلام می‌شود.
طلاب با اشاره به اینکه پهنه‌های مرجانی متنوع‌ترین اکوسیستم‌های دریایی است، تاکید کرد: نابودی مرجان‌ها به از بین رفتن سایر گونه‌های دریایی منجر می‌شود که در درازمدت اثرات تخریبی جبران‌ناپذیر در پی دارد.
برچسب ها: مرجان سفیدشدگی
ارسال نظرات
آخرین اخبار