۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

ساخت مرکز جمع آوری داده در بندر بوسان کره

مقامات بندر بوسان (BPA) کرۀ جنوبی از ساخت یک مرکز جمع آوری داده با هدف رقابتی کردن بندر خبر دادند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۰۱۰
ساخت مرکز جمع آوری داده در بندر بوسان کرهبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از BPA، کرۀ جنوبی برای استفاده از داده های تحلیلیِ بخش لجستیک و با هدف رقابتی کردن بندر بوسان یک مرکز جمع آوری داده در این بندر می سازد.
بر اساس این گزارش، مرکز جمع آوری داده ضمن اینکه قادر به جمع آوری نظامند داده ها و اطلاعات و تحلیل آنها است آخرین گرایش های موجود و جدید بین کشتیرانی ها را بررسی می کند و متعاقباً به اطلاعات ترافیک کانتینری دست می یابد و بخش های مستعد سوددهی را شناسایی کرده و ارتقا می دهد.
مقامات بندر بوسان در این باره گفتند: ساخت این مرکز در سال جاری میلادی آغاز می شود و فاز اول آن تا ماه آگوست 2017 به پایان می رسد. دو فاز دیگر نیز بر اساس جدول زمان بندی تا سال 2019 میلادی تکمیل می شود.
این گزارش ضمن اشاره به امکانات فاز اول ادامه داد: تکمیل فاز اول امکان تشخیص تغییرات در واردات و صادرات و در بازار حمل و نقل را برای مقامات بندر فراهم می آورد. در این میان، نظارت بر کیفیت کالاهای ترانزیت شده در کرۀ جنوبی نیز صورت می گیرد.
بر همین اساس، داده های جمع آوری شده برای شرکت های کشتیرانی و ترمینال اپراتورها سودمند خواهد بود چرا که جمع آوری اطلاعات جامع در حوزۀ ترافیک حمل و نقل و بندری به طور مستقل برای هر یک از آنها مشکل است. به عنوان مثال، از طریق مرکز جمع آوری داده می توان به زمان توقف یدک کش ها و مدت جابه جایی کالا در ترمینال های بندر بوسان دسترسی داشت. این داده ها به شرکت ها برای کاهش زمان انتظار و افزایش سوددهی کمک شایانی می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار