۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

برگزاری اولین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی

اولین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی با حضور مدیران ایرانی در موناکو برگزار شد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۷۵۰
برگزاری اولین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی
به گزارش مانا با توجه به تغییر ساختار سازمان بین المللی هیدروگرافی و لازم الاجرا شدن آن از هشتم نوامبر 2016 ، اولین مجمع عمومی سازمان بین المللی هیدروگرافی اردیبهشت سال جاری در موناکو برگزار شد.
همزمان با این اجلاس که با حضور نمایندگان 86 کشور عضو و همچنین تعدادی از شرکتها و موسسات مرتبط با موضوع هیدروگرافی تشکیل شده بود، همچنین نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها در حوزه تجهیزات هیدروگرافی، تولید نقشه های کاغذی ، الکترونیکی و نرم افزارهای مربوطه برپا شد.
اجلاس یاد شده با هدف تعیین استراتژی و برنامه کاری سه ساله سازمان بین المللی هیدروگرافی، تصویب بودجه سه ساله منتهی به سال 2020 و سایر پیشنهادات فنی، اجرایی، ساختاری و همچنین اصلاح برخی قطعنامه های بین المللی قبلی تشکیل شده بود که در طول پنج روز کاری بر اساس جدول زمانبندی اجلاس موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته و درباره هر یک تصمیم گیری شد.
هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران نیز با ترکیب کامل اعضای دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی شامل نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان نقشه برداری، سازمان جغرافیایی ارتش و ستاد کل نیروهای مسلح و به ریاست محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان در این اجلاس حضور داشته و نسبت به ارائه دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در باره موضوعات مطروحه از بعد فنی و اجرایی اقدام کردند که مورد تایید اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.
لازم به ذکر است جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی راپمی یکی از 30 عضو اصلی شورای سازمان بین المللی هیدروگرافی است که درباره نحوه اجرای اقدامات این سازمان و تبیین برنامه های کاری آن تصمیم گیری خواهند کرد. مقرر است اولین جلسه شورا نیز در اکتبر سال جاری میلادی برگزارشد.
سازمان بین‌المللی هیدروگرافی( آب‌نگاری و نقشه‌برداری دریایی )یک سازمان تخصصی مشورتی است و در ادارات هیدروگرافی کشورهای عضو هیچگونه مداخله‌ای ندارد و کشورهای عضو در امور مربوط به نقشه‌برداری و ترسیم آب‌های دریایی خود دارای استقلال کامل هستند. 
 این سازمان که مقر آن در موناکو است با هدف هماهنگ کردن فعالیت‌های هیدروگرافی (آب‌نگاری و نقشه‌برداری دریایی) بین کلیه کشورهای عضو به منظور تقویت ایمنی دریانوردی، یکنواخت کردن نقشه‌های دریایی، اتخاذ روش‌های موثر و قابل اعتماد جهت انجام بررسی‌های هیدروگرافیک، توسعه و پیشرفت علوم مربوط به هیدروگرافی و تکنیک‌های اقیانوس‌شناسی و تبادل اطلاعات فنی از طریق انتشار بولتن‌ها و سایر نشریات علمی فعالیت دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار