۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

مرسک یاردهای اوراق کشتی هند را ارتقاء می دهد

شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک از اجرای طرحی مبنی بر ارتقا ایمنی و استاندارهای لازم در یاردهای اوراق سازی Alang هند خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۵۸۳
مرسک یاردهای اوراق کشتی هند را ارتقاء می دهد
به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت کشتیرانی مرسک تصمیم دارد با همکاری شناورداران اصول ایمنی و استاندارهای زیست محیطی در یاردهای اوراق سازی Alnag هند را ارتقا بخشد.
براساس این گزارش، کشتیرانی مرسک سال گذشته و برخلاف نگرانی های موجود مبنی بر فاصله داشتن اصول با حداقل استانداردهای لازم در یاردهای Alnag اعلام کرده بود که چند فروند از شناورهای ناوگان را برای اوراق به این منطقه می فرستد.
برهمین اساس، اوراق دو فروند شناور پاناماکس که سال گذشته به یارد Shree Ram در Alnag ارسال شده بود روبه اتمام است. این درحالی است که در ماه های اخیر نیز در مجموع چهار فروند شناور دیگر به یاردهای اوراقShree Ram و Lucky Group در منطقۀ Alnag فرستاده شد.
کشتیرانی مرسک ضمن بررسی یاردهای اوراق سازیِ فعال در Alang برای کسب مجوز لازم و با هدف وارد شدن در لیست یاردهای قابل قبول اتحادیۀ اروپا اعلام کرد: در ماه های اخیر یاردهای Alang امکان ارتقاء استانداردهای لازم را داشته است. از این رو برای کسب استانداردهای دیگر خواستار همکاری با شناورداران هستیم.
سازمان مردم نهاد پلت فرمِ اوراق سازی شناورها در باره جایگاه بازیافت در یاردهای اوراق Alnag گفت: هیچ یک از یاردها قادر به رعایت استانداردهای تعیین شده از سوی اتحادیۀ اروپا نیستند زیرا عملیات اوراق در ساحل انجام می شود و افزایش غیرقابل جبران آلودگی زیست محیطی را به همراه دارد. این در حالی است که مرسک توانسته است با همکاری یارد Shree Ram در از بین بردن قطعات و بازیافت آنها در ساحل اقدامات قابل ملاحظه ای انجام دهد. در حال حاضر نیز این یارد در حال تجهیز به جرثقیل 200 تنی برای برداشتن قطعات سنگین سینۀ شناورهاست.
شا یان ذکر است، اولین لیست منتشر شدۀ یاردهای استاندارد اوراق سازی از سوی اتحادیۀ اروپا سال گذشته در دسترس قرار گرفت و دومین لیست یاردهای اوراق و بازیافتی که شامل کشورهای غیر عضو اتحادیه هستند در حال آماده سازی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار