روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

هند ترمینال چندوجهی می سازد

نخست وزیر هند از ساخت یک ترمینال چندوجهی در منطقۀ Jharkhand خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۳۰۹
هند ترمینال چندوجهی می سازدبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از نخست وزیر کشور هند، ساخت یک ترمینال چندوجهی در Sahibganj واقع در Jharkhand بخش بسیار مهمی از پروژۀ JMVP است و افزایش ظرفیت دریانوردی در مسیر آبی ملیِ شمارۀ یک موسوم به Ganga را از Varanasi به Haldia به همراه دارد.
بر اساس این گزارش، نخست وزیر هند گفت: ترمینال چندوجهی Sahibganj ارتباط بین شهر ساحلی Sahibganj و منطقۀ خشکی Jharkhand را با سواحل خارجی و از طریق خلیج بنگال برقرار می کند.
وزیر اتحادیۀ جاده، حمل و نقل، بزرگراه و کشتیرانی ادامه داد: ترمینال چندوجهی رشد ماشین آلات مربوط را به همراه خواهد داشت و برای تحقق اولین فاز این پروژه 43 میلیون دلار وام اعطا شده است. ساخت این ترمینال اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افراد محلی را به دنبال دارد.
این گزارش ضمن اشاره به ساخت ترمینال RO-RO ادامه داد: این ترمینال ارتباط با منطقۀ Bihar که تخلیه بار کامیون ها در آنجا صورت می گیرد را تسهیل می کند و ضمن صرفه جویی در هزینه ها، زمان ترانزیت بار بین دو منطقۀ sahibganj و Manihari را کاهش می دهد. بر اساس پیش بینی ها جابه جایی بار این ترمینال تا سال 2019 میلادی به دو میلیون و 2040 هزار تن می رسد.
هزینۀ کلی ساخت این ترمینال 467 میلیون روپیه برآورد شده است. منطقۀ مذکور به لحاظ معدنی نیز بسیار غنی است و نقش بسیار موثری را در ترانزیت زغال سنگ داخلی و از معادن منطقه ای به نیروگاههای حرارتی ایفا می کند.
این ترمینال امکان پهلوگیری دو فروند شناور را در کنار یک محوطه دامداری برای حمل و نقل دام، سیستم تسمه نقاله قیف، بالابر بارج، سیستم های محافظت از ساحل، جاده، رمپ، پارکینگ و محل ساخت سازه های ترمینالی فراهم می آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار