۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

کانتینربر مرسک بر اثر برخورد خسارت دید

شناور کانتینری متعلق به شرکت کشتیرانی مرسک در نزدیکی بندر آنتورپ بلژیک و در اثر برخورد با یک شناور باری کوچک خسارت دید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۳۲۴۳
کانتینربر مرسک بر اثر برخورد خسارت دید
به گزارش گروه بین الملل مانا، نیمه شب گذشته شناور باری کوچکی موسوم به Dan Fighter با شناور کانتینری مرسک با نام تجاری Maersk Genoa که اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده بود در آبهای Westerschelde در نزدیکی بندر آنتورپ برخورد کرد و خساراتی را برای دو شناور برجای گذاشت.
بر اساس این گزارش، شناور Dan Fighter در مسیر خود از Bilbao وارد آب های مرزی شده و شناور Genoa خارج از مرز به سمت Bremerhaven در حرکت بود و با پاشنۀ شناور دانمارکی برخورد کرد.
رسانه های هلندی از واردن آمدن خساراتی به هر دو شناور از جمله ایجاد رخنۀ بزرگ در آبخور شناور Genoa خبر دادند. این درحالی است که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی، مفقود شدن کانتینرها و آلودگی های زیست محیطی را به همراه نداشت. در حال حاضر دو شناور برای انجام بررسی های لازم جهت تخمین دقیق خسارات در منطقۀ Vlissingen پهلو گرفته اند.
شناور Maersk Genoa با ظرفیت 10 هزار TEU سال گذشته ساخته شد و از ماه سپتامبر فعالیت خود را برای خط کشتیرانی مرسک آغاز کرد. چارتر این شناور از سوی خط کشتیرانی مرسک پنج ساله است. 
شناور باری Dan Fighter نیز با ظرفیت یک هزار و 200 DWT در سال 1988 ساخته شد و متعلق به یک شرکت هلندی است. بر اساس آخرین معاینات فنیِ این شناور در بندر Goole انگلیس و با وجود اعلام نقص فنی در قطعات مکانیکی و الکتریکیِ سکان فعالیت آن توقیف نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار