۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴

آبهای استان بوشهر مواج شد/تردد شناورهای تفریحی ممنوع

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده وزش جریانات شمالی طی 48 ساعت آینده است که در نتیجه آن دریا بخصوص در نواحی مرکزی و جنوبی استان بوشهر مواج خواهد شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۱۹۶
آبهای استان بوشهر مواج شد/تردد شناورهای تفریحی ممنوعنادر شفیع‌خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه افزایش سرعت وزش باد بر روی آبهای خلیج فارس این آبراه را مواج کرده است، اظهار داشت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر سرعت باد به بیش از 60 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 5.2 متر افزایش می یابد.
وی با تاکید بر پرهیز از دریاروی در خلیج فارس در استان بوشهر خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی خودداری شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به اینکه جهت باد در استان بوشهر شمال غربی است، افزود: جهت باد در استان بوشهر شمال غربی با سرعت 16 تا 42 کیلومتر در ساعت و در قسمتهای جنوبی استان گاهی تا 54 کیلومتر در ساعت افزایش می‌یابد.
شفیع‌خدایی از افزایش ارتفاع موج دریا در استان بوشهر خبرداد و گفت: در 24 ساعت آینده ارتفاع موج دریا در استان بوشهردر سواحل شمالی استان 60 تا 120 و گاهی تا 150 سانتی متر و در سواحل مرکزی و جنوبی 120 تا 240 سانتی متر می‌رسد.
وی بیان کرد: فردا زمان مد اول دریا 02:41 دقیقه بامداد، جزر اول دریا در ساعت 06:39 بامداد، مد دوم دریا ساعت 13:32 و جزر دوم دریا ساعت 21:46 خواهد بود .
برچسب ها: مواج بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار