۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

افت بیشتر نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر

شیب نزولی نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر VLCC که در هفته جاری به کمترین میزان در پنج ماه گذشته رسید، ادامه خواهد داشت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۹۲۲
افت بیشتر نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر به گزارش گروه بین الملل مانا، رویترز به نقل از کارگزاران نوشت: در شرایطی که تناژ اضافی وعدم تقاضا، بازار را درگیر خود ساخته است، شیب نزولی نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر VLCC در هفته جاری که به کمترین میزان در پنج ماه گذشته رسید، ادامه خواهد داشت.
این گزارش ادامه داد: تحویل سوپرتانکرهای جدید، دوباره فعال سازی سوپرتانکرهای قدیمی و کاهش تولید نفت خام، افت بیشتر نرخ کرایه حمل این شناورها راه به همراه خواهد داشت.
علاوه بر این، تناژهای جدید به تناژهای موجود اضافه خواهند شد، درحالی که تقاضا برای کارگو روند کاهشی را نشان می دهد.
کارگزاران بر این باورند: میانگین درآمد نفتکش های غول پیکر که به 18 هزار و 400 دلار در روز رسیده، با ادامه روند نزولی و علیرغم تلاش و مقاومت از سوی مالکان برای دست کم حفظ سطح نرخ کرایه حمل جاری، به 17 هزار دلار در روز نیز تقلیل خواهد یافت.
افزون بر این، کارگزاران، شرایط بسیار بدی را برای نیمه دوم سال جاری میلادی پیش بینی می کنند.
لازم به ذکر است: در حدود 30 تانکر نفت خام جدید با مجموع ظرفیت 6.9 میلیون DWT، در ماه ژانویه و فوریه سال جاری میلادی تحویل داده شده اند.
از سوی دیگر، بازرگانان حدود 12 میلیون بشکه نفت خام که در محل ذخیره سازی نگه داشته شده بودند را فروختند، به طوری که تعدادی تانکر برای تجارت در بازار دوباره فعال شدند.
قابل توجه است، نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر در مسیر خاورمیانه به ژاپن به 56وون در آخرین روزهفته گذشته کاهش یافت، رقمی که پایین ترین میزان نرخ کرایه حمل این نوع شناورها را از سی ام ماه سپتامبر سال 2016  تاکنون به نمایش می گذارد.
 نرخ کرایه حمل نفتکش های غول پیکر در مسیر آفریقای غربی به چین به 56.50 وون تقلیل یافت، رقمی که پایین ترین میزان نرخ کرایه حمل این نوع شناورها را ازهفتم ماه اکتبر سال 2016 تاکنون نشان می دهد.
این گزارش در پایان نوشت: نرخ کرایه حمل تانکر افراماکس با ظرفیت 80 هزار DWT از جنوب شرقی آسیا به ساحل شرقی استرالیا به 12 هزار و 380 دلار در روز افزایش یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار