۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

گام جدید مرسک در کاهش اثرات زیست محیطی شناورها

خط کشتیرانی مرسک دانمارک 100 دستگاه کانتینر یخچالی مجهز به سیستم سردکن با استفاده از دی اکسید کربن طبیعی( Transicold's NaturaLINE) سفارش داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۲۸۹۲
گام جدید مرسک در کاهش اثرات زیست محیطی شناورها
به گزارش گروه بین الملل مانا، کشتیرانی مرسک دانمارک- بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا- در تلاش برای کاهش بیشتر اثر محیطی عملیات شناورها، 100 دستگاه کانتینر یخچالی مجهز به سیستم سردکن Transicold's NaturaLINE را سفارش داد.
سیستم سردکن Transicold's NaturaLINE، نخستین سیستم خنک کننده است که از دی اکسید کربن طبیعی استفاده می کند، در حالی که درسیستم های سنتی، هیدروفلوروکربن ها (HFC) کاربرد داشته است.
هیدروفلوروکربن ها (HFC) می توانند 10 هزار بار قدرتمندتر از دی اکسید کربن در گرم شدن کره زمین عمل کنند.
این گزارش ادامه داد: کشتیرانی مرسک در نظر دارد کانتینرهای یخچالی را در مسیر تجاری بین اروپا و آمریکا به کار گیرد.
یکی از مقامات مرسک در این باره گفت: برای محقق شدن اهداف پایداری محیطی و پیشگام بودن در اجرای قوانین زیست محیطی اتحادیه اروپا، در نظر داریم تمامی سیستم های خنک کننده را که می توانند جایگزین خنک کننده های موجود شوند، به دقت مورد بررسی و تحقیق قرار دهیم.
ناگفته نماند، در ماه سپتامبر سال گذشته، کشتیرانی مرسک اعلام کرده بود، 14 هزار و 800 کانتینر یخچالی را به ناوگان خود اضافه خواهد کرد، به طوری که میانگین سن کانتینرهای یخچالی ناوگان مرسک به هفت تا 9 سال تقلیل خواهد یافت این در حالی است که در حال حاضر میانگین سن کانتینرهای یخچال دار 12 سال است.
این گزارش در پایان نوشت: کانتینرهای یخچالی جدید به 270 هزار کانتینر یخچالی موجود که تحت مالکیت کشتیرانی مرسک قرار دارند، افزوده خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار