۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

شروع عملیات احداث جاده ساحلی کارون در خرمشهر

شهردار خرمشهر از شروع عملیات احداث جاده ساحلی در کنار رودخانه کارون در این شهر بندری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۵۷۵
شروع عملیات احداث جاده ساحلی کارون در خرمشهر
عزیز ساعدی در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: بخشی شرقی ساحل کارون در خرمشهر حد فاصل پل قدیم و پل شهید جهان آرا که خاکی و بلااستفاده بوده است با احداث جاده ساحلی احیا می شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این جاده ساحلی به طول سه کیلومتر شامل جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت پنج میلیارد ریال هزینه می شود.
شهردار خرمشهر با اشاره به اینکه مناطق ساحلی خرمشهر به عنوان جاذبه های گردشگری و تفریحی این شهر بندری از گذشته های دور مطرح بوده است، ابراز امیدواری کرد: بخش اعظم این پروژه گردشگری تا پیش از نوروز 96 برای استفاده عموم مردم و گردشگران آماده سازی شود.
ساعدی افزود: با اتمام جاده ساحلی بخش شرقی رودخانه کارون در خرمشهر، امکان تردد خودروها در دو سوی کارون فراهم شده و به دنبال آن بخشی از اشتغال جوانان این منطقه تامین می شود.
شهردار خرمشهر با بیان اینکه بلوار ساحلی غرب رودخانه کارون هم اکنون به یکی از جاذبه های گردشگری خرمشهر تبدیل شده است، افزود: دهها قایق گردشگری در ایام نوروزی برای گردشگران آماده خواهد شد.
وی موزه جنگ و دفاع مقدس در ساحل کارون را یکی از مراکز گردشگری مسافران نوروزی خواهد بود، پیش بینی کرد: بیش از سه میلیون گردشگر در قالب کاروان های راهیان نور و تورهای گردشگری و تفریحی از جاذبه های گردشگری ، ساحلی و یادمان های دفاع مقدس خرمشهر دیدن کنند.
خرمشهر یکی از مقاصد اصلی گردشگران و کاروان های راهیان نور در ایام نوروزی است.
شهر بندری خرمشهر در جریان تجاوز رژیم بعثی عراق و اشغال نظامی آن تبدیل به یک ویرانه شد و همه تاسیسات بندری و شهری آن از بین رفت.
برچسب ها: خرمشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار