۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳

بارگیری سکوی گازی فاز 19پارس جنوبی از بندرخرمشهر

با حضور استاندار خوزستان سکوی گازی فاز 19 پارس جنوبی ازشرکت ساخت تاسیسات دریایی ایران در بندرخرمشهربارگیری شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۲۵۷
بارگیری سکوی گازی فاز 19پارس جنوبی از بندرخرمشهر به گزارش خبرنگار مانا در مراسم بارگیری سکوی گازی 19پارس جنوبی اعلام شد:این سکوی گازی به وزن یکهزار و 640 تن پس از عملیات بارگیری و استقرار بر روی شناور به مدت یک هفته ، اوایل اسفند ماه جاری از طریق آبراه اروندرود به سمت میدان گازی پارس جنوبی درخلیج فارس حرکت می کند.
با نصب این سکوی گازی ، روزانه  14.2 میلیون متر مکعب گاز ترش ازمیدان پارس جنوبی برداشت ،100تن گوگرد و20 هزار بشکه میعانات گازی تولید می شود.
سکوی گازی قاز 19پارس جنوبی قرار بود در دهه فجر بارگیری شود اما به دلایلی به تاخیر افتاد. 
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در مراسم بارگیری سکوی گاز 19پارس جنویی از تلاش کارگران و متخصصان شرکت ساخت تاسیسات دریایی ایران در ساخت سکوهای گازی در خرمشهرتقدیر کرد و گفت: پروژه های جدید ساخت سکوهای گازی در خرمشهر بزودی شروع می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با رفع برخی محدودیت ها و پسابرجام شرکت ساخت تاسیسات دریایی در خرمشهر رونق گذشته خود را بازیابد و بتواند سفارش های بیشتری برای ساخت سکوی دریایی دریافت کند.
استاندار خوزستان گفت: به تازگی با وزیر نفت نشستی داشته و وی آمادگی خود را برای فعال سازی مجموعه تاسسیات دریایی خرمشهر اعلام کرد.
شعبه شرکت ساخت تاسیسات دریایی در بندرخرمشهرتاکنون دهها سکوی گازی برای میدان گاز پارس جنوبی که بین ایران  قطر مشترک می باشد طراحی و ساخته است.
در این مجموعه حدئود 700 کارگر و کارشناس به کار مشغول هستند. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار