۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

آبهای خلیج فارس مواج و طوفانی است/شناورها احتیاط کنند

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آبهای جنوب خوزستان و شمال غرب خلیج فارس طی سه روز آینده مواج و طوفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۲۲۵۶
آبهای خلیج فارس مواج و طوفانی است/شناورها احتیاط کنند
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، وضیت جوی آبهای شمال غرب خلیج فارس با نفوذ یک سامانه بارشی فعال جنوبی و وزش بادهای شدید ناپایداراست.
وی به شناورهای باری و صیادی توصیه کرد در چند روز آینده سفرهای دریایی خود را در آبهای خلیج فارس انجام ندهند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه افزود: در دو روز آینده نیز مناطق ساحلی خوزستان پس از ماهها شاهد بارش باران و وزش باد خواهد بود.
بهادری افزود: احتمال سیلاب و آبگرفتگی در برخی مناطق ساحلی خوزستان به علت بارش سیل آسا وجود دارد.
در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای نسبت به بارش شدید باران در استان بخصوص مناطق ساحلی و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی هشدار داد.
این مدیریت از فرمانداران مناطق ساحلی خوزستان خوزستان با آمادگی و هماهنگی لازم ، تدابیر لازم را برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارش باران شدید اتخاذ کنند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان به قایق ها و شناورهای باری و تجاری خواست به علت شرایط نامساعد جوی در آبهای خلیج فارس ، سفرهای دریایی خود را به تعویق بیندازند.
مناطق ساحلی خوزستان در دو روز اخیر تحت تاثیر گرد وغبار و مه غلیظ و قطع برق شرایط بسیاری سختی را گذراند به گونه ای که زندگی عادی مردم در شهرهای خرمشهر ، آبادان ، هندیجان ، اروندکنار و ماهشهر مختل شد.
امسال  مناطق ساحلی خوزستان به لحاظ بارندگی ها، سال خشکی را تجربه کرده است به گونه ای که بسیاری از رودخانه فصلی و دائمی به کلی خشک شده و یا دبی آنان بشدت کاهش یافته است.
برچسب ها: مواج
ارسال نظرات
آخرین اخبار