روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

همکاری گستردۀ نروژ و سنگاپور در صنعت دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور و موسسۀ رده بندی DNV GL تفاهم نامه ای به موجب گسترش روابط تحقیق و توسعه ای برای نوآوری در صنعت دریانوردی امضا کردند.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۲۱۳۴
همکاری گستردۀ نروژ و سنگاپور در صنعت دریانوردی به گزارش گروه بین الملل مانا، سازمان بنادر سنگاپور(MPA) و موسسه رده بندی DNV GL نروژ با امضاء تفاهم نامه ای همکاری خود را در بخش تحقیق و توسعۀ به کارگیری سیستم های خودران و هوشمند در صنعت دریانوردی و کشتیرانی بیش از پیش ارتقا می دهند.
بر اساس این گزارش، سیستم های هوشمند در صنعت کشتیرانی شامل شناورهای بدون سرنشین و پهبادهایی است که با اهداف دریایی در این صنعت به کار گرفته می شوند. افزون بر آن، استفاده از داده های تحلیلی برای ایجاد راه حل های بهینه و قدرتمند در این صنعت جایگاه ویژه ای دارد. سیستم های هوشمند همچنین، به ایمنی و پایداری فعالیت های بندری و حمل و نقل کمک شایانی می کنند.
بر همین اساس، مدیر MPA گفت: این سازمان خرسند است که توانست به موجب امضای تفاهم نامه ای با موسسۀ DNV GL و با استفاده ازتکنولوژی های خودران، حمل و نقل هوشمند و داده های تحلیلی گامی موثر در این صنعت بردارد.
این گزارش ادامه داد: همکاری دو کشور در زمینۀ بنادر سبز نیز کانون توجه است تا دستاوردهای زیست محیطی حاصل از صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش انتشار آلاینده ها مورد بررسی قرار گیرند. همچنین افزایش کارایی سوخت های سالم، بررسی سوخت LNG بعنوان جایگزین سوخت های فسیلی و سازمان دهی مراکز توسعۀ کشتیرانی، بنادر و تکنولوژی های سبز بر عهدۀ انجمن دریایی سنگاپور قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار