روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

دو سوم شناورهای هانجین بلاتکلیف هستند

موسسلۀ تحقیقاتی Drewry درحالی از بلاتکلیفیِ دو سوم شناورهای شرکت ورشکستۀ هانجین کرۀ جنوبی خبر داد که مرسک بزرگترین اپراتور شناورهای این شرکت است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۱۹۶۹
دو سوم شناورهای هانجین بلاتکلیف هستند
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از گزارش هفتگی کانتینری از سوی موسسۀ Drewry، با وجود اینکه خط کشتیرانی مرسک دانمارک بزرگترین اپراتور شناورهای شرکت فروپاشیدۀ هانجین کرۀ جنوبی است از 98 فروند شناور کانتینریِ موجود با ظرفیت تقریبیِ 610 هزار TEU در ناوگان این شرکت، چهار فروند اوراق شد و هنوز 63 فروند کانتینرِ غیرفعال وجود دارد که سرنوشت آنها نامعلوم است. 
بر اساس این گزارش، خط کشتیرانی مرسک با اجارۀ 11 فروند شناور کشتیرانیِ سابق هانجین به ظرفیت 77 هزار TEU بیشترین تمایل برای خرید شناورهای این شرکت را از خود نشان داده بود. دیگر اپراتورهای شناورهای هانجین یانگ مینگ تایوان، خطوط بین المللی اقیانوس آرام، CMA CGM فرانسه، X-Press Feeders و KMTC بود. با این حال 63 فروند شناور با ظرفیت 440 هزار TEU بلااستفاده مانده و تکلیف آنها هنوز مشخص نشده است.
موسسۀ تحقیقاتی Drewry پیش بینی کرده است، پنج فروند از شناورها در سرویس هفتگی جدید موسوم به خط کشتیرانی SM به ظرفیت شش هزار و 655 TEU و به ارزش 23 میلیون دلار در مسیر فراسوی اقیانوس آرام به کار گرفته می شوند و چهار فروند دیگر نیز هر کدام به ظرفیت چهار هزار و 275 TEU و ارزش 21 میلیون و 200 هزار دلار به شرکت KMTC فروخته خواهد شد. از سوی دیگر شرکت Seaspan اقدام به خرید چهار فروند شناور کانتینری به ظرفیت چهار هزار و 275 TEU و ارزش 21 میلیون دلار کرده است ولی شناورها فعلا در اجارۀ اپراتورهای دیگر هستند.
این گزارش در پایان افزود: بر اساس آمار مذکور و خرید تعدادی از شناورهای هانجین از سوی اپراتورهای دیگر انتظار می رود که شناورهای این شرکت با ظرفیت 150 هزار TEU در صف فروش باقی بمانند. با وجود اوضاع نه چندان آرام در بازار شناورهای کانتینری و افت قیمت ها نمی توان زمان دقیقی را برای فروش باقی ماندۀ شناورهای هانجین پیش بینی کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار