روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
مدیرعامل کشتیرانی از پروژه بانکرینگ قشم گفت:

اتفاقی بزرگ و سرآغازی تازه برای بخش دریایی کشور

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اتفاقی که با افتتاح پروزه بانکرینگ ستاره قشم رقم می خورد سرآغازی است برای به دست آوردن ارزش افزوده ای که در بخش سوخت رسانی به شناورها در منطقه وجود دارد.
نویسنده: وحید باسره
کد خبر: ۷۱۹۰۹
اتفاقی بزرگ و سرآغازی تازه برای بخش دریایی کشوربه گزارش خبرنگار مانا دکتر محمد سعیدی که در آیین افتتاح پروژه بانکرینگ ستاره قشم سخن می گفت اظهار داشت: با محوریت دولت محترم جمهوری اسلامی ایران و ریاست محترم جمهور ذیل رهبری هوشمندانه و دقیق مقام معظم رهبری امروز شاهد اتفاق بزرگی در کشور هستیم. فضای تازه ای برای کشور باز شده که طی آن فرصت های جدیدی بوجود آمده تا ما بتوانیم خدمات بیشتر و موثرتری داشته باشیم.
وی ضمن اشاره به توانایی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین ناوگان منطقه افزود: این خط ملی می تواند تاثیر بسزایی در بهبود و افزایش مبادلات تجاری کشور داشته باشد.
وی ضمن اعلام این مطلب که یکی از فعالیت هایی که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به آن دست یازیده پروژه بانکرینگ ستاره قشم است اظهار داشت: بسیاری از مسئولین این دغدغه را داشته اند که چرا درحالی که کشور ما دارای منابع ارزشمند نفت و انرژی است، بازرگانی و تجارت مشتقات آن مانند بانکر در اختیار یک منطقه دیگر باشد.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اختلاف قیمت سوخت در قشم نسبت به فجیره امارات را پنج تا هفت دلار در هر تن اعلام کرد و گفت: چرا باید در این شرایط تولیدات پالایشگاهی ما به فجیره ارسال شود و ارزش افزوده فروش سوختی که ما تولید می کنیم نصیب دیگران شود؟ در حالیکه می توان این ارزش افزوده را نصیب شرکت ها و کارگران و زحمتکشان داخلی نمود؟
به گفته دکتر سعیدی اتفاقی که با افتتاح پروزه بانکرینگ ستاره قشم رقم می خورد سرآغازی است برای به دست آوردن ارزش افزوده ای که در بخش سوخت رسانی به شناورها در منطقه وجود دارد.
وی هوشمندی در دنیای امروز را فروش کالا در بهترین زمان و موقعیت به بهترین قیمت دانست و اذعان کرد: ناگوار است که بگویم تنها در بخش صادرات پتروشیمی کشور یک و نیم میلیارد دلار از درآمدی که می توانست نصیب کشور شود به جیب بروکرها می رود. این در حالیست که تولیدکنندگان و کارگران این بخش مشقت و زحمت زیادی برای تولید متحمل می شوند. بر این اساس است که ما تلاش می کنیم تا در منطقه قشم ظرفیت پروژه بانکرینگ را تا 500 هزار تن طی فازهای مختلف 50 هزار تنی افزایش دهیم این برنامه ذیل برنامه ششم توسعه در این منطقه با همکاری و مشارکت منطقه آزاد قشم به انجام خواهد رسید.
به گفته دکتر سعیدی اگر این اتفاق بیفتد در شرایط پسابرجام و در حالیکه 17 خط بین المللی کشتیرانی به آب های داخلی ایران رفت و آمد دارند. بهترین بازار برای جمهوری اسلامی ایران به وجود خواهد آمد تا بخش بزرگی از کشتی هایی که در منطقه خلیج فارس تردد دارند در قشم سوخت مورد نیاز خود را تامین کنند.
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 42 درصد هزینه کشتیرانی را سوخت دانست و افزود: با ایجاد پروژه بانکرینگ ستاره قشم حالا نیاز نیست که کشتی ها با انحرافی 120 مایلی به سمت فجیره حرکت کنند.
رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه در پسابرجام اتفاق بزرگی در بخش کشتیرانی کشور رقم خورده است. هم اکنون 85 درصد از مجموعه تجارت کشور از طریق دریا انجام می شود. به همین دلیل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رکن صادرات و واردات کشور محسوب می شود.
وی ضمن بر شمردن دستآورد های شرکت متوعش در پسابرجام گفت:توانسته ایم با همت همکارانمان در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تقریبا به تمام بنادر دنیا بدون محدودیت تردد کنیم. درحال حاضر پنج خط مشترک به تمام نقاط دنیا ایجاد کرده ایم. تمام منطقه آسیای شرقی را پوشش داده ایم، منطقه اروپا را نیز تحت پوشش داریم، کشتی های ما در منطقه آفریقا نیز بدون محدودیت تردد دارند، منطقه استراتژیک آمریکای جنوبی را نیز تحت پوشش قرار داده ایم و توانستیم به منطقه حساس آمریکای شمالی نیز تردد کنیم.
لازم به توضیح است که پروژه بانکرینگ ستاره قشم روز پنج شنبه با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، تعدادی از نمایندگان مجلس و مقامات محلی و استانی در جزیره قشم افتتاح شد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار