روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

کیش و قشم مقاصد پهلوگیری کشتی های کروز می شوند

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ورود کشتی های کروز به کشور در زمستان سال آینده خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۱۵۸۴
کیش و قشم مقاصد پهلوگیری کشتی های کروز می شوندعبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: جلسه مشترک سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با محوریت امکان پهلوگیری کشتی های کروز خارجی در بنادر جنوبی کشور برگزار شد.
وی افزود: این جلسه با حضور معاون اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سایر مدیران مربوطه در دو سازمان برگزار شد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: همچنین در این جلسه از مدیران سه شرکت دفتر خدمات مسافرتی فعال کشور در زمینه ورود تورهای خارجی شامل "مارکوپولو"، "طراحان سفر" و " نیل فام سیر" نیز دعوت به عمل آمده بود.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: از این دفاتر خدمات مسافرتی خواسته شده است تا نسبت به جذب پهلوگیری کشتی های کروز در بنادر جنوبی کشور اقدامات لازم را انجام دهند.
مهاجری نژاد با اشاره به اینکه بهمن ماه امسال نمایشگاه بین المللی گردشگری اسپانیا برگزار می شود، یادآور شد: در این جلسه مقرر شد تا این دفاتر با شرکت در نمایشگاه مذکور نسبت به انجام تبلیغات لازم برای جذب کشتی های کروز جهت پهلوگیری در بنادر جنوبی کشور اقدام کنند.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: در حال حاضر امیدواری ها برای جذب کشتی های کروز متعلق به شرکت MST متعلق به کشور یونان بسیار زیاد است.
مهاجری نژاد با بیان اینکه فصل ورود کشتی های کروز به آبهای خلیج فارس و دریای عمان در پاییز و زمستان است، گفت: با توجه به اینکه به زودی فصل زمستان به اتمام خواهد رسید به نظر می رسد در بازه زمانی باقی مانده امکان جذب این کشتی های کروز وجود نداشته باشد.
وی  اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های مشترک صورت گرفته ما بین سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بخش خصوصی بدون شک از زمستان سال آینده  کشتی های کروز وارد کشور خواهند شد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: ورود کشتی های کروز به بنادر ایران در دوران قبل از پساتحریم انجام می شد اما پس از اعمال تحریم ها، ورود این کشتی ها به کشور نیز قطع شد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دوران پسابرجام اظهار داشت: تلاش می شود تادوباره ورود کشتی ها کروز به بنادر کشور از سر گرفته شود.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: با توجه به اینکه هر یک از کشتی های کروز بین دوهزار تا چهارهزار گردشگر را جابه جا می کنند، لذا باید زیرساختهای لازم برای پهلوگیری این کشتی ها و نیز زمینه های خدمات رسانی به این حجم انبوه از گردشگران فراهم شود.
مهاجری نژاد با اشاره به اینکه چندی پیش در سفر مشترکی که به همراه نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی از ظرفیت های بنادر جنوبی کشور در استان هرمزگان صورت گرفت،مقرر شد زیرساختهای لازم در جزایر قشم و کیش برای پهلوگیری کشتی های کروز و سرویس دهی به گردشگران آن فراهم شود.
به گفته مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معمولاً مدت زمان پهلوگیری این کشتی ها در هر بندر حدود هشت ساعت است، بنابراین باید به نحوی زیرساختهای خدمات رسانی در این جزایر فراهم شود که بتوانند به طور همزمان به حدود چهار هزار نفر گردشگر خدمات رسانی انجام دهند. دراین راستا به زودی جلساتی با روسای مناطق آزاد کیش و قشم برای فراهم کردن زیرساختهای لازم برای ورود کشتی های کروز برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: زیرساختهای گردشگری در جزیره کیش در مقایسه با قشم بیشتراست اما جزیره قشم به دلیل دارا بودن جاذبه های منحصر به فرد اکوتوریستی از جذابیت های بیشتری برای گردشگران خارجی برخوردار است.
برچسب ها: کروز قشم کیش
ارسال نظرات
آخرین اخبار