۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸

الگوی حمل و نقل در خزر تغییر می یابد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از امضای بیانیه مشترک همکاری سه جانبه بین اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین، بندر انزلی و اتاق بازرگانی استان قزوین خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۰۹۷۴
الگوی حمل و نقل در خزر تغییر می یابدبه گزارش مانا، مهندس حسین چراغی با اشاره به امضای بیانیه مشترک همکاری سه جانبه بین اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین، بندر انزلی و اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با راه‌اندازی کریدور جدید حمل چند وجهی، به زودی حجم مبادلات تجاری از چین به بندرانزلی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اعلام این خبر، هدف از امضای بیانیه مشترک همکاری سه جانبه را معرفی کامل پتانسیل‌های بنادر این استان و در نتیجه افزایش توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور در بنادر استان به ویژه بندر انزلی دانست.
حسین چراغی با بیان مزیت های این مسیر خاطرنشان کرد: این مسیر برخوردار از مزیت های پایدار و ممتازی در شاخص های زمان، مسافت، قیمت و اطمینان برای حمل انواع کالا به ویژه کانتینر نسبت به سایر مسیرهای موجود است.
وی افزود: براساس این بیانیه همکاری، خط ریلی از کشور چین به شمال دریای خزر متصل شده و کالاها از مسیر دریایی به بندرانزلی و سپس به استان قزوین ارسال می شود تا از طریق شبکه سراسری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و حمل جاده ای به مقاصد مورد نظر انتقال یابد.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان گیلان تصریح کرد: کریدورجدید در جهت تغییر الگوی حمل و نقل دریایی در خزر و تبدیل آن به تجارت بین المللی و افزایش و بهبود حمل و نقل کانتینری در بندر انزلی بسیار تأثیر گذار خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار