۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت :

قرارداد جدیدی برای ساخت کشتی منعقد نشده است

نعمت زاده : موضوع اصلی این است که از زمان انعقاد قرارداد نزدیک به یک دهه می گذرد و اظهار نظراتی مبنی بر انعقاد قرارداد جدید برای ساخت کشتی توسط شرکت های خارجی صحت ندارد.
نویسنده: امیر فلاح
کد خبر: ۷۰۸۹۰
قرارداد جدیدی برای ساخت کشتی منعقد نشده استبه گزارش مانا ، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت ،معدن و تجارت در اظهار نظری پیرامون قرارداد ساخت کشتی با شرکت هیوندای کره جنوبی گفت : این قرارداد مربوط به سازمان کشتیرانی بوده که تاریخ انعقاد آن، هشت سال پیش است.
وی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ادامه داد : درآن زمان مبلغی به عنوان پیش پرداخت نقدی به طرف مقابل پرداخت شد اما به سبب اعمال تحریم ها ادامه همکاری ها به تعویق افتاد، برهمین اساس لازم بود که پس از امضای برجام این قرارداد نیز به نتیجه برسد.
این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر قدیمی بودن این قرارداد، گفت: موضوع اصلی این است که از زمان انعقاد قرارداد نزدیک به یک دهه می گذرد و اظهار نظراتی مبنی بر انعقاد قرارداد جدید برای ساخت کشتی توسط شرکت های خارجی صحت ندارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تغییرات قرارداد جدید در مقایسه با نمونه اولیه، گفت: مقرر شد تا چارچوب قرارداد از نقد به فاینانس تغییر کند؛ برهمین اساس به جز مبلغ پیش پرداخت امکان تبدیل قرارداد به فاینانس وجود خواهد داشت.
نعمت زاده در ادامه، افزود: اگر همکاری جدیدی آغاز می شد حتما سیاست های وزارت صنعت مبنی بر ساخت و تولید کشتی در داخل کشور را همانند قرارداد های خودروسازی به طرفین ابلاغ می کردیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار