روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷

سامسونگ قرارداد ساخت کشتی برای اروپا را لغو کرد

کشتی سازی صنایع سنگین سامسونگ کرۀ جنوبی قرارداد ساخت یک فروند شناور LNG از نوع FPSO را که با خریدار اروپایی و در ماه ژانویۀ سال 2009 میلادی امضا کرده بود، لغو کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۶۳۵
سامسونگ قرارداد ساخت کشتی برای اروپا را لغو کردبه گزارش گروه بین الملل مانا، کشتی سازی صنایع سنگین کرۀ جنوبی به موجب برآورده نکردن تعهدات قرارداد از سوی خریدار اروپایی ساخت یک فروند شناور LNG FPSO به ارزش 774 میلیون دلار را لغو کرد.
بر اساس این گزارش، قرار بود شناور مذکور با ظرفیت 210 هزار cbm و از سال 2013 میلادی وارد صنعت کشتیرانی شود و 2.5 میلیون تن LNG تولید کند. اما به دلیل متعهد نبودن خریدار اروپایی تحویل این شناور یکبار و تا ماه دسامبر سال 2015 میلادی به تعویق افتاد. کشتی سازی سامسونگ هنوز نام سفارش دهندۀ اروپایی را فاش نکرده است.
این گزارش در ادامه به عملکرد کشتی سازی های کره اشاره کرد و افزود: در بازۀ زمانی ماه ژانویه- سپتامبر سال جاری میلادی به موجب افت سفارشات داخلی در کره در مقایسه با ژاپن و چین، تعداد سفارش ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 87 درصد افت داشت؛ این درحالیست که تعداد کل سفارش ساخت شناورها در سطح جهانی با 72 درصد کاهش ثبت شد.
سه کشتی سازی بزرگ کرۀ جنوبی، دوو، سامسونگ و هیوندای در سال گذشته زیان مالی سنگینی به ارزش هشت تریلیون وون کره را در کارنامۀ مالی خود تجربه کردند. این اولین باری است که هر سه کشتی سازی این کشور و به موجب تاخیر در ساخت شناورها و سکوهای فراساحلی و افت شدید در میزان دریافت سفارش ها در بحران مالی به سر می برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار