۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸

کشتی سازی دوو از ورشکستگی فاصله گرفت

اتحادیۀ کارگران کشتی سازی دوو کرۀجنوبی سرانجام و به عنوان بخشی از طرح بازسازی شرکت، حمایت مالیِ پیشنهاد شده از سوی طلبکارhن به ارزش دو تریلیارد و 800 میلیارد وون را پذیرفت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۴۵۴
کشتی سازی دوو از ورشکستگی فاصله گرفتبه گزارش گروه بین الملل مانا، بانک دولتی توسعۀ کرۀ جنوبی (KDB) که پیش از این با پرداخت وام400 میلیارد وونی به این کشتی سازی حمایت مالی خود را اعلام کرده بود؛ بار دیگر و با پررنگ تر شدن خطر ورشکستگی این شرکت پیشنهاد تبدیل بدهی یک تریلیارد و 800 میلیارد وونی کره به سرمایۀ اصلی را ارائه داد. بانک واردات-صادرات این کشور نیز که دومین طلبکار کشتی سازی دوو است با خرید اوراق قرضه به ارزش یک تریلیارد وون در راستای تحقق بخشی به طرح بازی دوو حمایت خود را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش و در ماه نوامبر سال جاری میلادی، دو طلبکار اصلی دوو حمایت های مالی خود را جهت پیشگیری از خروج نام دوو از بازار سهام و در صورت قبول از سوی اتحادیۀ کارگران کشتی سازی دوو و همکاری آنان با طرح بازسازی اعلام کرده بودند.
این گزارش در ادامه افزود: پیشنهاد دو طلبکار اصلی دوو در ابتدا به موجب تعدیل نیروی کار با مخالفت اعضای اتحادیۀ کارگران دوو روبه رو شد ولی در نهایت و با هدف جلوگیری از فروپاشی این شرکت درخواست بانک توسعه و صادرات-واردات کره پذیرفته شد.
از سوی دیگر در سه ماه سوم سال جاری میلادی کشتی سازی دوو توانست زیان خالص خود را از یک تریلیارد و 140 میلیارد وون کره در مدت مشابه سال گذشته به 238 میلیارد و 100 میلیون وون برساند.
همچنین، عملکرد دوو در 9 ماه گذشته از سال جاری میلادی با ثبت زیان یک میلیارد و 420 میلیون دلاری در مقایسه با زیان دو تریلیارد و 190 میلیارد وونی در مدت مشابه سال 2015 میلادی مثبت گزارش شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار