۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
سفیر پاکستان در ایران خبر داد:

منتظر پاسخ ایران برای راه اندازی خط دریایی هستیم

سفیر پاکستان در ایران در سفر به چابهار با اشاره به حجم نیم میلیارد دلاری تجارت دوکشور ازاجرای طرح های مشترک برق وانرژی برای افزایش مبادلات تهران-اسلام آباد به پنج میلیارد دلار خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۰۳۶۱
منتظر پاسخ ایران برای راه اندازی خط دریایی هستیم
به گزارش خبرنگارمانا ازچابهارسفیر پاکستان با بیان این حجم تجارت دوکشور درحال حاظر نیم میلیارد دلار است خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت های دو کشور این مقدار قابل قبول برای دو طرف نیست.
وی با بیان اینکه این مقداردرپنج سال آینده به پنج میلیارد دلار افزایش می یابد، گفت: این مهم تنها با شناسایی مزیت های اقتصادی دو کشورصورت می گیرد.
علیخان درانی بااشاره به سفر هیئت پاکستانی به تهران برای رایزنی صادرات برق ایران به پاکستان تاکید کرد:این هیئت ماه آینده به ایران می آید وهدف ما در فازنخست واردات هزارمگاوات برق از ایران است که این طرح تا سال 2018کامل می شود.
سفیرپاکستان درتهران تاکیدکرد: بنا به توافق 18سال قبل ایران وپاکستان، بنا بود ایران در پاکستان پالایشگاه احداث کند که این مهم به دلیل برخی مسائل تاکنون به تاخیر افتاده است.
وی افزود:یکی از اولویت های من در ایران پیگیری این طرح است چراکه بنا به تجارب ایران در نفت وگاز، احداث این پالایشگاه نقش بسزایی در توسعه روابط دوکشور دارد .
علیخان درانی هم چنین از پیشنهاد پاکستان به ایران برای راه اندازی خط مستقیم دریایی چابهار-کراچی گفت واظهار داشت : منتظر پاسخ طرف ایرانی برای راه اندازی این خط بسیار مهم هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار