۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

خط کشتیرانی مسافری بین چابهار- هندوستان راه اندازی می شود

در راستای توسعه سفرهای دریایی از مقصد چابهار به کشورهای منطقه ای دریای عمان، خط کشتیرانی مسافری بین چابهار و بنادر غربی هندوستان راه اندازی خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۳۵۱
خط کشتیرانی مسافری بین چابهار- هندوستان راه اندازی می شودمدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا پیرامون راه اندازی سفرهای دریایی مسافری از چابهار اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و رایزنی های بین المللی صورت گرفته، قرار است به زودی خط کشتیرانی مسافری در مسیر بندر چابهار- بندر کراچی در پاکستان نیز راه اندازی شود.
دکتر کامبیز مشتاق گوهری اظهار داشت: یکی دیگر از مهمترین اتفاقاتی که در آینده ای نه چندان دور در زمینه توسعه سفرهای دریایی از مقصد چابهار به کشورهای منطقه دریای عمان خواهیم بود، راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین چابهار و بنادر غربی هندوستان است.
این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه اذعان داشت: بدون شک راه اندازی خط کشتیرانی مسافری در مسیر بین ایران و هندوستان از مقصد چابهار تاثیر بسزایی در رونق گردشگری دریایی جنوب کشور خواهد داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: هم اکنون هندوستان عهده دار تامین و ایجاد زیرساختهای بندری و طرح های توسعه ای بندر چابهار است و تعاملات خوبی بین این کشور و ایران وجود دارد.
وی تصریح کرد: حضور هندی ها در بندر چابهار می تواند زمینه ساز راه اندازی هر چه سریعتر خطوط مسافرت های دریایی بین ایران و هند باشد.
این مقا م مسئول در استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: بندر چابهار نیز با طی کردن پروسه طرح توسعه ظرف دو سال آینده از ظرفیت های بسیار بالایی برای تعاملات بین المللی در بخش دریایی بین کشورهای منطقه برخوردار خواهد شد.
دکتر مشتاق گوهری تاکید کرد: شهرستان چابهار می تواند به تنهایی به یکی از مراکز اصلی قطب گردشگری دریایی در جنوب کشور تبدیل شود.
وی اذعان داشت: شهرستان چابهار دارای جاذبه های منحصر به فرد طبیعی است که با توسعه زیرساختهای لازم در زمینه گردشگری دریایی و ساحلی می توانیم زمینه های رشد صنعت گردشگری دریایی در این شهرستان را فراهم کنیم.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: این امر علاوه بر سرمایه گذاری دولت در ایجاد زیرساختها نیازمند حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد انواع امکانات مرتبط با گردشگری دریایی است.
وی یادآور شد: به جز چابهار، سایر شهرستان های ساحلی استان سیستان و بلوچستان از قابلیت بالایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار هستند.
دکتر مشتاق گوهری اظهار داشت: این شهرستان ها نیز همانند چابهار نیازمند ایجاد امکانات و تاسیسات مدرن گردشگری دریایی و ساحلی هستند.
به گفته وی، توسعه مسافرت های دریایی در دریای عمان از مقصد چابهار به کشورهای هند، پاکستان و عمان نیز در ورود گردشگران خارجی به کشور بسیار موثر خواهد بود.      
وی اظهار داشت: همچنین امکان توسعه سفرهای دریایی از مقصد چابهار به سایر جزایر ایران در خلیج فارس و بنادر جنوبی داخلی نیز می تواند زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر سفرهای دریایی و توریسم دریایی در آبهای جنوب کشور شود.                          
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: امیدواریم با اقدامات در دست انجام و تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانیم زمینه های تبدیل شدن نوار ساحلی استان سیستان و بلوچستان به یکی از اصلی ترین مراکز جذب گردشگران علاقه مند به تفریحات دریایی را فراهم کنیم .                                                     
گفتنی است، خط کشتیرانی مسافری بین چابهار – عمان به عنوان نخستین خط مسافری دریایی بین المللی در چابهار، آبان ماه امسال راه اندازی شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار