۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

کشتی سازی دوو در معرض خطر جدی ورشکستگی

کشتی سازی دوو کرۀ جنوبی (DSME) در صورت عدم دریافت نامۀ تایید از سوی اتحادیۀ کارگران مبنی بر قبول پیشنهاد تزریق مالیِ دو بانک طلبکار تا روز جمعه از لیست بورس سهام خارج می شود و خطر ورشکستگی آن بیش از پیش افزایش می یابد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۳۴۷
کشتی سازی دوو در معرض خطر جدی ورشکستگیبه گزارش گروه بین الملل مانا، ورلد مریتایم نیوز نوشت: دو طلبکار اصلی شرکت کشتی سازی دوو، بانک توسعۀ کره و بانک واردات-صادرات، پیشنهادهای مالی خود را برای کمک به بهبود وضعیت دوو در حالی ارائه دادند که تاکنون مورد تایید و پذیرش اعضای اتحادیۀ کارگران این کشتی سازی قرار نگرفته است. بر همین اساس، بانک توسعۀ کره با هدف تبدیل بدهی یک تریلیارد و 800 میلیارد وونی کره به سرمایۀ اصلی و بانک واردات و صادرات با هدف افزایش سرمایۀ دوو تصمیم دارد اوراق قرضۀ دائم به ارزش یک تریلیارد وون را صادر کند.
بر اساس این گزارش، میزان زیان خالص کشتی سازی دوو در سه ماه سوم سال جاری میلادی با رقم 238 میلیارد وون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با یک تریلیارد و 140 میلیارد وون توانست کاهش قابل توجهی را در عملکرد مالی سال 2016 خود ثبت کند.
این گزارش در ادامه ضمن اشاره به زیان خالص دوو در 9 ماه نخست سال 2016 میلادی، افزود: زیان خالص در 9 ماه نخست سال 2015 میلادی دو تریلیارد وون ثبت شد که در مقایسه با رقم یک تریلیارد و 420 میلیارد وون در مدت مشابه سال جاری، کاهش مثبت و قابل توجهی را تجربه کرده است.
بنا به این گزارش کاهش زیان خالص شرکت دوو به موجب اقداماتی است که با هدف کاهش هزینه ها و بعنوان بخشی از طرح بازسازی برای کشتی سازی دوو حاصل آمده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار