۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

حقوق ناجیان غریق در کش و قوس تامین اعتبار

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان گیلان گفت: از ابتدای شروع طرح های سالم سازی در خرداد ماه تاکنون هیچ گونه اعتبار ملی از محل وزارت کشور جهت تامین حقوق ناجیان غریق دریافت نشده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۰۳۳۲
حقوق ناجیان غریق در کش و قوس تامین اعتبار
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: در حال حاضر برنامه ریزی ها برای کاهش غریق در تابستان سال آینده در ستادساماندهی سواحل استان گیلان آغاز شده است.                                                               
یونس رنجکش افزود: اولویت اصلی در استانداری و ستاد ساماندهی سواحل استان افزایش خدمات ساحلی، افزایش کیفیت طرح های سالم سازی و کاهش غریق در مناطق خطرآفرین است.                                                                     
به گفته وی، افزایش رضایتمندی مردمی از چگونگی خدمات ساحلی و افزایش طرح های سالم سازی در کنار کاهش غریق را از مهمترین دست آوردها از سال 93 تاکنون در سواحل استان عنوان کرد.                                      
مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خاطرنشان ساخت: ساماندهی طرح های سالم سازی دریا در استان گلستان بر اساس نیازسنجی شهرستان های ساحلی صورت می گیرد.                                                                        
رنجکش دراین باره تصریح کرد: به همین منظور از فرمانداری های شهرستان های ساحلی خواسته شده تا نیازسنجی لازم را در شهرستان خود به منظور ارتقاء کیفی و کمی طرح های سالم سازی شنا انجام و گزارش نهایی را به ستاد ساماندهی سواحل استان ارائه دهند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی استان گیلان گفت: پس از جمع آوری نیازسنجی شهرستان های ساحلی می توان نسبت به برنامه ریزی های دقیق تر جهت توسعه امکانات و خدمات در طرح های سالم سازی استان اقدام کرد.
وی اظهار داشت: این گزارش ها و نیازهای ساماندهی سواحل استان نیز برای رسیدگی و اخذ اعتبارات لازم به وزارت کشور ارسال خواهد شد.
رنجکش در ادامه گفته های خود با اشاره به پرداخت حقوق ناجیان غریق گفت: امسال حقوق ناجیان غریق فعال در سال 94 در مناطق خطرآفرین استان به طور کامل پرداخت شد.                                                                         
این مقام مسئول در استان گیلان ادامه داد: پرداخت این مطالبات بر اساس لیست تهیه شده از سوی هیئت نجات غریق، ورزش و جوانان و فرمانداری های ساحلی انجام شده است.                                                                       
دبیر ستاد ساماندهی سواحل وتفرجگاه های ساحلی استان گیلان اذعان کرد: حقوق سال 94 ناجیان غریق فعال در مناطق خطر آفرین سواحل استان گیلان با پیگیری های استاندار گیلان، برنامه ریزی های وزارت کشور و همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شده است.
وی بیان کرد: حقوق ناجیان غریق فعال در مناطق خطرآفرین در سال 95 هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.
رنجکش با تاکید بر اینکه از ابتدای شروع طرح های سالم سازی در خرداد ماه تا کنون هیچ گونه اعتبار ملی از محل وزارت کشور جهت تامین حقوق ناجیان غریق دریافت نشده است، بیان کرد: برخی فرمانداری های شهرستان های ساحلی از منابع اعتبارات محلی با همکاری دهیاری های ساحلی نسبت به پرداخت حقوق بخشی از ناجیان اقدام کرده اند.                                   
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان گیلان گفت: با این وجود هنوز حقوق بسیاری دیگر از ناجیان پرداخت نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد تا هرچه سریعترمنابع مالی برای پرداخت حقوق ناجیان ریق تامین شود تا بتوان رضایت این قشر زحمت کش را جلب کرد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به نقش موثر ناجیان غریق در استان گیلان یادآور شد: امسال 700 نفر ناجی غریق در مناطق خطر آفرین استان گیلان جهت خدمات رسانی به موقع به گردشگران استقرار داشتند.
برچسب ها: گیلان طرح دریا
ارسال نظرات
آخرین اخبار