۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

سایۀ سنگین ورشکستگی بر کشتی سازی دوو

شرکت مهندسی دریایی و کشتی سازی دوو موسوم به DSME درحالی مورد حمایت دو طلبکار اصلی خود با کمک مالی به ارزش دو میلیارد و 700 میلیون دلار قرار گرفت که در صورت عدم پذیرش طرح نرمال سازی از سوی اتحادیۀ کارگران با سرعت بیشتری به سمت ورشکستگی خواهد رفت.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۶۷
سایۀ سنگین ورشکستگی بر کشتی سازی دووبه گزارش گروه بین الملل مانا، بانک توسعۀ کره و بانک صادرات-واردات این کشور با یکدیگر توافق کردند تا در قالب قراردادهای معاوضه یا اعطای وام های خرید به کشتی سازی در خطر ورشکستگیِ دوو کمک کنند.
بر اساس این گزارش، بانک توسعه کره با هدف تبدیل بدهی یک تریلیارد و 800 میلیارد وونی کره به سرمایۀ اصلی و بانک واردات و صادرات با هدف افزایش سرمایۀ دوو تصمیم دارد اوراق قرضۀ دائم به ارزش یک تریلیارد وون را صادر کند. همچنین، بانک توسعۀ کره پیش از این، با هدف افزایش سرمایۀ پرداخت شده 400 میلیارد وون در اختیار این کشتی قرار داد.
این گزارش در ادامه افزود: طرح نرمال سازی و حمایت دو طلبکار اصلی از کشتی سازی دوو زمانی نتیجه می دهد که اتحادیه کارگران فریز حقوق و حذف شاغل را در این شرکت بپذیرند.
بر همین اساس، شرکت کشتی سازی دوو پیش از این از تعدیل سالانه 600 نیرو تا سال 2020 و با هدف کاهش نیروی انسانی از 13 هزار به 10 هزار نفر خبر داده بود.
بانک توسعۀ کره در این باره گفت: با درنظرگرفتن شرایط سخت مدیریتی که دوو با آن روبه رو شده است، حمایت از سوی دو بانک مذکور برای برگرداندن وضعیت موجود به حالت نرمال قابل تامل است. از سویی دیگر ایجاد تعادل در وضعیت موجود مستلزم تلاش همگانی و همکاری مدیران و کارگران برای رهایی از این بحران است.
اگر دوو نتواند رضایت اتحادیۀ کاگران مبنی بر پذیرش طرح نرمال سازی شرکت پیش از دیدار مدیران بانک توسعه در روز 18 ماه نوامبر سال جاری میلادی را جلب کند، احتمال ورشکستگی آن به شدت افزایش می یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار