۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

کرایه حمل تانکرهای افراماکس در مدیترانه افزایش یافت

نرخ کرایۀ حمل بار در هفتۀ گذشته و در تانکرهای افراماکس به موجب بالا رفتن میزان تقاضا در پایان ماه نوامبر به بالاترین میزان خود در مسیر دریای سیاه- مدیترانه و مسیرهای تجاری مدیترانه رسید.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۰۲۵۰
کرایه حمل تانکرهای افراماکس در مدیترانه افزایش یافت
به گزارش گروه بین الملل مانا و آمار منتشر شده در صنعت حمل و نقل، نرخ کرایۀ بار در تانکرهای افراماکس و در مسیر دریای مدیترانه- سیاه و دریای مدیترانه از 70-80 دلار به 120 تا 140 دلار افزایش یافت.
بر اساس این گزارش، نرخ حمل بار نیز در اروپای شمالی از 60 تا 70 دلار به 100 دلار رسید که از ماه سپتامبر تاکنون بالاترین ارزش خود را ثبت کرد.
بر همین اساس، یکی از تجار فعال در دریای مدیترانه گفت: افزایش نرخ کرایۀ بار موجب شگفتی ما شده است و باید نرخ کرایۀ بار در تانکرهای افراماکس را در رقم ثابت 130 دلار ثابت نگه داریم.
درادامۀ این گزارش، یکی از تجار اروپایی ضمن اشاره به اینکه چرا بسیاری از شناورهای افراماکس نفت را ذخیره می کنند، گفت: بازار نفت دریای شمال و مدیترانه به دلیل فروخته نشدن حجم زیادی از نفت در ماه نوامبر عملکرد ضعیفی داشت. بنابراین فروشندگان نفت را نگه می دارند و منتظر خریدار می شوند تا بتوانند با قیمت ثابتی آن را بفروش برسانند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار