۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
آسمان آبی در سواحل خوزستان؛

شناورها راه دریا را پیش گرفتند

پس از دو روز گرد و غبار غلیظ و نفس گیرکه منجر به نیمه تعطیلی فعالیت های اقتصادی، آموزشی و اداری در مناطق ساحلی خوزستان شد شناورهای صیادی و تجاری سفرهای خود را در آبهای آزاد و شمال غرب خلیج فارس از سرگرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۰۰۶۳
شناورها راه دریا را پیش گرفتند
به گزارش خبرنگار مانا با مساعد شدن هوا وبهبود وضعیت زیست محیطی، صدها فروند قایق و شناور صیادی لنگرگاههای خود در بنادر و سواحل جنوبی ترک کردند و راه دریا را در پیش گرفتند.
اداره کل هواشناسی خوزستان شرایط آب و هوایی در آبهای شمال غرب خلیج فارس را برای تردد شناورها مناسب پیش بینی کرد.
این اداره کل اعلام کرد براساس مدل ها و نقشه های هواشناسی، در چند روز آینده بیشتر مناطق ساحلی خوزستان با کاهش دما و هوای عاری از گرد و خاک روبرو خواهند بود و خطری برای سفرهای دریایی نیست.
اداره کل شیلات خوزستان نیز اعلام کرد صیادان مجازبنادر خوزستان می توانند پروانه صید خود را در معاونت صید و صیادی تمدید کنند و فعالیت خود را از سربگیرند.
در چند روز اخیر دید افقی در مناطق ساحلی خوزستان گاهی تا کمتر از 500متر رسیده بود و حجم ذرات معلق تا 15تا 17برابر حد مجاز افزایش داد.
این وضعیت سبب شد تا سفرهای دریایی و نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در فرودگاههای آبادان، اهواز و ماشهره با اختلال روبرو شود.
حدود دو دهه است که مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان هرازگاهی با پدیده ریزگردها مواجه هستند و همین عامل آزاردهنده و زیست محیطی، بسیاری از بخش های اقتصادی ، صیادی و اداری را به حالت تعطیل و بعضا فلج درآورده است.
منشاء این ریزگردها بیابان های جنوبی عراق ، صحاری عربستان ، کانون های داخلی ، خشکسالی و عدم تامین حق آبه تالاب های بزرگ خوزستان است.
برچسب ها: صیاد شناور صیادی
ارسال نظرات
آخرین اخبار