روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵

پلاژ بانوان در نوار ساحلی بوشهر احداث می شود

به دستور مستقیم استاندار بوشهر، به زودی پلاژ های تخصصی بانوان در شهرستان های ساحلی استان بوشهر و در طول نوار ساحلی خلیج فارس همراه با امکانات و خدمات مدرن توریسم دریایی ایجاد خواهد شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۹۸۹
پلاژ بانوان در نوار ساحلی بوشهر احداث می شودسرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در حال حاضر برنامه ریزیها در راستای توسعه توریسم دریایی در استان بوشهر به صورت تخصصی در حال انجام است.
ناصر امیرزاده عنوان کرد: سواحل زیبا و دریای خلیج فارس در استان بوشهر از جذابیت بسیار زیادی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است که بدون شک جذب این گردشگران نیازمند ایجاد زیرساختهای مناسب گردشگری در سواحل و دریا است.
وی با اشاره به افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان بوشهر به منظور ایجاد زیرساختهای گردشگری دریایی و ساحلی گفت: امید می رود در آینده ای نه چندان دور شاهد افزایش چشمگیر سرمایه گذاری در بخش توریسم دریایی این استان باشیم.
این مقام مسئول در استان بوشهر یکی از مهمترین زیرساختهای لازم در بخش گردشگری دریایی استان بوشهر را ساخت پلاژ عنوان کرد و اظهار داشت: هم اکنون در طول نوار ساحلی خلیج فارس در استان بوشهر پلاژ تخصصی شنا وجود ندارد.
امیرزاده با تاکید بر این که استاندار بوشهر توجه ویژه ای به توسعه توریسم دریایی دارند، خاطرنشان ساخت: در این راستا با دستور مستقیم استاندار بوشهر، عملیات طراحی ساخت پلاژ ویژه بانوان در چند نقطه از ساحل خلیج فارس در استان بوشهر آغاز شده است.
این مقام مسئول در استان بوشهر اذعان داشت: طرح اولیه به منظور چگونگی ایجاد این پلاژهای تخصصی ویژه بانوان از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهیه شده و در اختیار استانداری قرار گرفته است.
به گفته وی، پلاژ تخصصی ویژه بانوان قرار است در تمام شهرستان های ساحلی استان بوشهر در چندین نقطه ایجاد شود که تحقق آن کمک شایانی به توسعه توریسم در تمام شهرستان های ساحلی استان خواهد کرد.                                                        
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، بیان داشت: جانمایی مکان های مناسب برای ساخت پلاژ در حال حاضر توسط گروه مهندسین مشاور تعیین شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حال انجام است.
وی تاکید کرد: قرار است در این پلاژ ها علاوه بر خدمات مناسب برای شنا کردن بانوان سایر امکان تفریحی و رفاهی نیز متناسب با توریسم دریایی مدرن ایجاد شود.
امیرزاده تصریح کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، ساخت هر یک از این پلاژها به طور متوسط بین 600 تا 700 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.
این مقام مسئول در استان بوشهر گفت: بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای ساخت پلاژهای تخصصی بانوان در نوار ساحلی خلیج فارس از محل اعتبارات استانی تامین خواهد شد.                                                               
به گفته وی، قصد داریم برای ساخت این پلاژها از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز در راستای ایجاد امکانات گردشگری بهره مند شویم.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهریادآور شد: این پلاژها پس از اتمام ساخت و بهره برداری با مدیریت شهرداری شهرستان های ساحلی اداره خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه شنا کردن در آبهای استان بوشهر از امنیت کافی برای گردشگران برخوردار است، اظهار داشت: تا کنون گزارشی مبنی بر غرق شدگی در آبهای استان نداشته ایم.                                   
این مقام مسئول در استان بوشهر خاطرنشان ساخت: توسعه توریسم دریایی در بوشهر علاوه بر رونق گردشگری منطقه می تواند به توسعه توریسم سلامت نیز کمک شایانی کند.
امیرزاده بیان داشت: همین امر زمینه ورود گردشگران خارجی به استان بوشهر را به ویژه از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس فراهم می کند.
برچسب ها: پلاژ بوشهر سواحل
ارسال نظرات
آخرین اخبار