۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹

برنامه کره برای حمایت از کشتیرانی های این کشور

کرۀ جنوبی از برنامۀ خود جهت تاسیس یک شرکت تامین مالیِ مورد حمایت دولت با سرمایۀ اولیۀ 872 میلیون دلاری و با هدف ارتقا سلامت مالی شرکت های کشتیرانی این کشور خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۹۶۷
برنامه کره برای حمایت از کشتیرانی های این کشوربه گزارش گروه بین الملل مانا، دولت کرۀ در بیانیه ای اعلام کرد: دولت 5.67 میلیارد دلار در اختیار شرکت تامین مالیِ تازه تاسیس خود قرار می دهد تا شرکت های کشتیرانی داخلی بتوانند شناورهای جدیدی را به ناوگان خود اضافه کنند.
بر اساس این گزارش و به دنبال فروپاشی شرکت کشتیرانی هانجین در اواخر ماه آگوست سال 2016 میلادی، این اقدام از سوی دولت کره و برای حمایت از صنایع کشتیرانی و کشتی سازی انجام می شود.
بر همین اساس، وزیر تجارت کرۀ جنوبی گفت: طلبکار اصلی کشتی سازی دوو که بانک توسعۀ این کشور است در حمایت از آن اقداماتی را پیش از الزامی شدن فروش دارایی ها و ادغام بخش های مختلف دوو انجام می دهد.
این گزارش ادامه داد: سفارش شناورهای جدید در کشتی سازی های کره در بازۀ زمانی ژانویه- سپتامبر سال جاری میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشتۀ میلادی 87 درصد افت داشت. این میزان افت حتی بیشتر از 72 درصد نزول در سطح جهانی سفارشات است.
گفتنی است، کاهش شدید در بخش سفارش شناورها به موجب کاهش سفارشات داخلی در مقایسه با کشورهای رقیب ژاپن و چین است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار