هفته کار و کارگر کرامی باد

      
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

جدیدترین زیردریایی نظامی آمریکا به آب انداخته شد

ارتش آمریکا طی مراسمی در لندن از جدیدترین نسل زیردریایی های تندروی خود موسوم به Illinois رونمایی کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۹۴۹
جدیدترین زیردریایی نظامی آمریکا به آب انداخته شد به گزارش گروه بین الملل مانا، زیردریایی Illinois که نسل سوم زیردریایی های کلاس ویرجینیا و سیزدهمین نسل از زیردریایی های تندرو است از سوی ارتش آمریکا در لندن رونمایی شد.
بر اساس این گزارش، این زیردریایی قادر به پرتاب موشک های کروز موسوم به Tomahawk و با دقت بسیار بالا به طرف ساحل است و می تواند در بازۀ زمانی طولانی مدت بر حضور نیروهای نظامی در ساحل نظارت داشته باشد. از جمله دیگر ماموریت های این زیردریایی تندرو می توان به قابلیت تصویربرداری از مناطق مین گذاری شده اشاره کرد.
این گزارش در ادامه افزود: زیردریایی های کلاس ویرجینیا هفت هزار و 800 تن وزن، 377 متر طول و 34 متر عرض دارند و می توانند با سرعت 25 گرۀ دریایی سفر کنند. افزون بر آن، دستگاه راکتور بر روی آنها نصب شده است و تا زمان عمر مفیدشان نیازی به سوخت گیری مجدد ندارند.
گفتنی است، این دومین شناور در ارتش آمریکا است که با نام Illinois وارد ناوگان می شود. پیش از این و در سال 1897 نیز یک شناور جنگی با همین نام و وزن 11 هزار و 565 تن، با همکاری کشتی سازی Newport و شرکت Dry Dock ساخته شده بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار