۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴

زیان سنگین بر یاردهای کشتی سازی کاسکو سایه می اندازد

یاردهای کشتی سازیِ شرکت کاسکو در سنگاپور شاهد لغو قراردادها از سوی مشتریان و تاخیر در تحویل شناورهای در حال ساخت هستند که این امر خبر از زیان سنگین در ادامۀ سال جاری میلادی می دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۸۵۸
زیان سنگین بر یاردهای کشتی سازی کاسکو سایه می اندازدبه گزارش گروه بین الملل مانا، یارد کشتی سازی کاسکو (Nantong) اعلام کرد: تاکنون ساخت دو فروند شناور اقامتی FAU از سوی مشتری سنگاپوری لغو شده و به دنبال آن هیچ درآمدی برای گروه حاصل نشده است.
بر اساس این گزارش، یکی از قراردادها در ماه ژوئن سال 2013 میلادی به ارزش 170 میلیون دلار به امضای طرفین رسیده بود و بر اساس زمان بندی در سال 2015 تحویل داده شد.
این گزارش ادامه داد: پس از تاخیر در تحویل یک فروند شناور اقامتی، خریدار دو مرتبه تاریخ تحویل شناور را یکبار برای ماه اکتبر سال جاری و بار دیگر برای اکتبر سال 2017 میلادی تمدید کرد.
اما گروه کاسکو در این باره گفت: خریدار این شناور با انتشار اطلاعیه ای در تاریخ 26 ژوئن سال جاری میلادی از لغو قرارداد خبر داد و تاکید کرد تنها در صورتی قرارداد را فسخ نمی کند که یاردهای چین آن را به مدت سه سال تمدید کنند. بنابراین، اگر ساخت آن تا ماه اکتبر 2017 میلادی به پایان نرسد این قرارداد فسخ خواهد شد و هیچ پرداختی در قبال آن به کاسکو انجام نمی شود.
کاسکو در ادامه افزود: مالک شناور قرارداد را به صورت یک طرفه فسخ کرده است و این درحالیست که شرایط جدید از سوی کاسکو قابل پذیرش نیست.
یارد کشتی سازی Qidong متعلق به کشتی سازی کاسکو در سنگاپور نیز چندی پیش از لغو سفارش ساخت یک فروند شناور اقامتی به ارزش 230 میلیون دلار خبر داد. این قرارداد نیز در ماه سپتامبر سال 2014 میلادی امضا شد و قرار بود در سه ماهۀ نخست سال 2017 میلادی تحویل شود و در نهایت تا سه ماهۀ دوم 2017 تمدید شود. در این مورد نیز مشتری سنگاپوری خبر از لغو آن در ماه ژوئن سال 2016 میلادی داد.
گروه کشتی سازی کاسکو در سنگاپور اعلام کرد: زیان سنگین برای سه ماهۀ سوم سال 2016 میلادی در مقایسه با سال گذشته به رقم 60 میلیون دلار رسید. بر همین اساس احتمال زیان سنگین به موجب لغو قرادادها و عدم توافق برای تمدید تاریخ تحویل شناورها به مشتریان برای ادامۀ سال جاری میلادی پیش بینی می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار