۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

کشتیران ها و کشتی سازان کره27 میلیارد دلار بدهی دارند

صندوق ذخیرۀ بین المللی پول (IMF) در آخرین گزارش خود اعلام کرد: هزینۀ بدهی های کشتیرانی کرۀ جنوبی و صنعت کشتی سازی به 27 میلیارد و 300 میلیون دلار می رسد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۷۹۴
کشتیران ها و کشتی سازان کره27 میلیارد دلار بدهی دارند
به گزارش گروه بین الملل مانا، پیش بینی های صندوق بین المللی در حالی خبر از بدهی 27 میلیارد دلاری کشتیرانی و کشتی سازی های کرۀ جنوبی می دهد که ده سال زمان برای بازگرداندن این میزان بدهی به دو بخش مذکور نیاز است. 
بر اساس این گزارش، پرداخت بدهی و رسیدن به نقطۀ آرامش در بخش کشتیرانی و کشتی سازی های کرۀ جنوبی در گرو رشد دوبارۀ اقتصاد، سرمایه گذاری های جدید و استخدام نیروهای جدید است.
این گزارش ادامه داد: پس از گذشت چندین سال از رشد سریع صنایع صادراتیِ کره، این بخش نیز به موجب بحران در اقتصاد جهانی با رکود روبه رو شد.
این گزارش با اشاره به آسیب پذیری بدهی در کشتیرانی و کشتی سازی های کرۀ جنوبی افزود: میزان آسیب پذیری بالاست و دولت کره با هدف پرداخت بدهی ها و ایجاد طرح های مالی و عملیاتی گام هایی موثر در حمایت از این دو بخش برداشته است.
صندوق بین المللی پول در ادامه گفت: با رشد نزولی تجارت جهانی، نرخ رشد درآمد شرکت های کره ای به ویژه در بخش تولید و صادرات و کشتیرانی، کاهش یافت و ضمن در پیش گرفتن روندی منفی به رقم 31 تریلیون یوان کره رسید.
بر اساس داده های منتشر شده از سوی سازمان نظارت مالی خدمات کره، بانک های طلبکار کره 20 تریلیون یوان را به 26 شرکت کشتی سازی و خط کشتیرانی از سال 2008 میلادی تاکنون تزریق کرده اند. افزون بر آن، در سال گذشته نیز تزریق 17 تریلیون یوانی به دو بخش مذکور صورت گرفت و این رقم را به 38 تریلیون یوان رساند . این درحالیست که تاکنون تنها 11 تریلیون یوان از این مبلغ به بانکها برگردانده شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار