۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر:

دانشگاههای دریایی ارتقاء یافته اند

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرگفت: تنها از طریق حفظ و ارتقاء اقتدار است که می توان در سایه آن امنیت داخلی و منطقه ای را ایجاد و حفظ کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۶۹۷۸۷
دانشگاههای دریایی ارتقاء یافته اند به گزارش مانا، امیر دریادار دوم خرداد حکیمی گفت: نیروهای مسلح قدرتمند ایران اسلامی تحت مدیریت و فرماندهی واحد فرماندهی معظم کل قوا که از نظر فرماندهی در دنیا بی نظیر است قرار گرفته و بحمدلله در اوج آمادگی رزمی و آموزشی قرار گرفته اند.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیروی دریایی و نیروی هوایی جهت تأمین کادر افسری خود کاملا وابسته به کشورهای غربی بوده و در حال حاضر با تأسیس دانشگاه های افسری امام خمینی(ره) در نوشهر و شهید ستاری در تهران کادر افسری مجرب جهت کلیه یگان های عملیاتی و ستادی تأمین می شود.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرخاطر نشان کرد: دانشگاه های افسری نیروهای مسلح ما با توجه به تحریم های اعمال شده کمرهمت بسته و جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز فعالیت های چشمگیری را در زمینه ساخت و بکارگیری هواپیماهای جنگی، زیر دریایی و ناوهای جنگی به عمل آورده اند.
وی با اشاره به مرتبه علمی دانشگاه ها ی دریایی اظهار داشت: دانشگاه های دریایی با ایجاد ارتباط با سایر دانشگاه های معتبر داخلی و بین المللی بسیار ارتقاء یافته و کادر افسران با درک نیازمندی ها به فعالیت های علمی و پژوهشی روی آورده اند.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ادامه داد: درحال حاضر دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با تأسیس مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان در غرب استان مازندران اقدام به جذب شرکت های دانش بنیان در منطقه کرده است و امید است درآینده شاهد رشد و شکوفایی این شرکت ها در استان خواهیم بود.
امیر حکیمی افزود: از آنجا که کشور ما ایران اسلامی در منطقه غرب آسیا کشوری پهناور بوده و موقعیت ژئوپولتیک آن دارای درجه اهمیت بسیار بالایی است طبیعی است که  مورد طمع بسیاری از کشورهای دارای قدرت قرار بگیرد.
وی با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ایران خاطرنشان کرد: دسترسی به آب های بین المللی، دارا بودن 1000 کیلومتر مرز آبی در شمال و 2000 (دو هزار کیلومتر) مرز آبی در جنوب، قرار گرفتن بر سر آبراه راهبردی تنگه هرمز، منطقه ای که از آن 46 درصد نفت و گاز و انرژی دنیا روزانه عبور می کند بر اهمیت روزافزون جایگاه سیاست جغرافیایی کشور می افزاید.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر تصریح کرد: غرب خواهان جریان مداوم و ارزان انرژی از غرب آسیا به صنایع خود است و بدیهی است با ایجاد ناامنی در منطقه سعی در سرگرم کردن ملت های منطقه دارد تا بتوانند منافع نامشروع خود را هر چه تمامتر از منطقه کسب کند.
امیرحکیمی ادامه داد: با ایجاد جنگ های داخلی مسلمان ها توسط مسلمان ها کشته می شوند. از طریق صنایع نظامی رو به ور شکستگی غربیها نیز رونق تازه ای یافته اند در نتیجه در چنین فضایی می طلبد تا نیروهای هوایی، زمینی، دریایی، و پدافند جمهوری اسلامی ایران جهت برقراری امنیت داخلی و هم چنین مرزهای کشور بکوشند و اقتدار خود را به نمایش بگذراند.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر تأکید کرد: نیروهای مسلح کشور می بایست در آینده خود را قوی تر کرده و علاوه بر داشتن قدرت پدافندی، خود را در زمینه آفندی نیز قدرتمند کنند تا از کشورهای بزرگ دارای قدرت عقب نمانند.
وی تصریح کرد: تنها از طریق حفظ و ارتقاء اقتدار است که می توان در سایه آن امنیت داخلی و منطقه ای را ایجاد و حفظ کرد.
وی با اشاره به اینکه همواره در دنیا علوم مختلف ابتدا از نیروی مسلح آغاز شده و سپس استفاده عمومی پیدا کرده است، بیان کرد: بنابراین نیروهای مسلح با نیاز سنجی و توسعه علوم مختلف در زمینه های گوناگون قادر خواهند بود تا رفاه و آسایش را برای جوامع بشری به ارمغان آوردند.
امیر حکیمی ادامه داد: به عنوان مثال استفاده از انرژی هسته ای ابتدا در قالب استفاده نظامی تجلی و ظهور یافت، اما در حال حاضر شاهدهستیم که این علم تا چه اندازه در جهت رفاه و آسایش انسانها به کار گرفته می شود. نیروگاههای هسته ای و تولید برق، استفاده های پزشکی و دارویی را می توان از آن جمله دانست.
وی نیروهای مسلح ایران را بوجود آمده از سرمایه های مادی ملت دانست که از این طریق پشتیبانی می شوند و علاوه بر مأموریت اصلی خود که همانا حفظ مرزها و حراست از تمامیت ارضی کشور را به عهده دارند، به عنوان مأموریت های ثانویه نیز موظفند در مواقع بروز حوادث طبیعی همانند سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره به کمک ملت بشتابند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار