۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

کشتی سازی STX کره جنوبی در آستانه ورشکستگی

کشتی سازی STX کره جنوبی در اقدامی برای جلوگیری از توقیف دارایی هایش از سوی طالبکاران، تقاضای مصونیت ورشکستگی از آمریکا کرد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۹۷۳۴
کشتی سازی STX کره جنوبی در آستانه ورشکستگی
به گزارش گروه بین الملل مانا سیترید با اشاره به تقاضای مصونیت ورشکستگی کشتی سازی STX کره جنوبی از دادگاه آمریکا، نوشت: دادگاه آمریکا دستور موقتی مصونیت را صادر کرد تا طلبکاران نتوانند دارایی های این کشتی سازی را ضبط و توقیف کنند.
کشتی سازی STX کره جنوبی پس از کشتی سازی صنایع سنگین هیوندایی، صنایع سنگین سامسونگ و کشتی سازی دوو، جایگاه چهارمین کشتی سازی بزرگ کره جنوبی رابه خود اختصاص داده است.
این گزارش ادامه داد: اخیرا Frontline بزرگترین شرکت نفتکش جهان سفارش چهار فروند نفتکش غول پیکر را در یارد کشتی سازی STX کنسل کرد.
یکی از مقامات Frontline در این باره گفت: به دلیل اینکه مطمئن نبودیم کشتی سازی STX کره جنوبی بتواند کشتی ها را به موقع و در سال 2017 تحویل دهد، این اقدام صورت گرفت.
شایان ذکر است، کشتی سازی STX کره جنوبی به دلیل برخوردار نبودن از شرایط مالی مناسب از سال 2013 تاکنون در زیر ذره بین طلبکاران قرار داشته و علیرغم دریافت بیش از 3.5 میلیارد دلار کمک مالی، در کسب ثبات مالی با شکست روبه رو شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار