روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

کشتیرانی CMA CGM فرانسه پیشتاز در استفاده از سوخت LNG

خط کانتینریِ کشتیرانی CMA CGM فرانسه با شرکت تاسیسات الکتریکی ENGINE این کشور تفاهم نامه ای امضا کرد که به موجب آن استفاده از سوخت LNG را در شناورهای کانتینری خود ارتقا می دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۶۸۳
کشتیرانی CMA CGM فرانسه پیشتاز در استفاده از سوخت LNGبه گزارش گروه بین الملل مانا، تفاهم نامه بین طرفین فرانسوی در حالی به امضا رسید که توجه به ابعاد اقتصادی و فنیِ سوخت دریایی LNG و توسعۀ مهندسی برای سوخت رسانی در شناورهای کانتینربر با سوخت LNG در اولویت قرار می گیرد.
بر اساس این گزارش، مدیر خط کانتینریِ CMA CGM گفت: گاز طبیعی مایع مزایای زیست محیطی بی شماری دارد و بدون شک سوخت آیندۀ صنعت کشتیرانی و دریانوردی خواهد بود که جایگزین سوخت های سنگین می شود. بر همین اساس، خط کانتینری فرانسه امیدوار است در این زمینه پیشگام باشد.
این گزارش ضمن اشاره به مزایای سوخت LNG افزود: استفاده از گاز پاک کمک شایانی به حمل و نقل کانتینری خواهد کرد به گونه ای که انتشار گازهای سمی شامل کربن دی اکسید، سولفور دی اکسید و نیتروژن اکسید به حداقل می رساند.
این گزارش در ادامه افزود: از جمله اهداف این تفاهم نامه می توان به توسعۀ شناورهای کانتینری دوگانه سوز اشاره کرد که سیستم رانش آنها قادر به تعیین نوع سوخت یعنی LNG و یا سوخت عادی است. هدف دیگر، طراحی و ساخت شناورهای کانتینری بزرگتر است که از یک سیستم ترکیبی گاز و توربین بخار برای راه اندازی سیستم رانش بهره می برد.
مدیر شرکت تاسیسات الکتریکی فرانسه در پایان این گزارش گفت: در بحث انتقال انرژی، گاز طبیعی عنصری حیاتی است. گروه در توسعۀ استفادۀ متنوع از LNG به ویژه در حوزۀ حمل و نقل بسیار فعالانه عمل می کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار