۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

مرسک در بازیافت شناورها تخطی می کند

بدنبال تخطیِ شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک در بازیافت شناورها، مدیر سازمان مردم نهاد پلت فرمِ اوراق سازی شناورها از این شرکت پیشتاز در عرصۀ حمل و نقل کانتینری خواست تا ایمنی و پاکی در فرآیند بازیافت شناورها را در دستور کار خود قرار دهد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۶۴۸
مرسک در بازیافت شناورها تخطی می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا، مدیر سازمان مردم نهاد پلت فرمِ اوراق سازی شناورها گفت: برای حفظ عوامل ایمنی و پاکی در فرآیند بازیافت شناورها شرکت کشتیرانی مرسک باید سرمایه گذاری خود را به سوی یاردهای مدرن و پیشرفتۀ بازیافت شناورهای دور از ساحل سوق دهد که بیشترین میزان استاندارهای زیست محیطی، تصفیۀ ضایعات خطرناک و سلامت شغلی و ایمنی کارگران را رعایت می کنند.
بر اساس این گزارش، مدیر سازمان مردم نهاد پلت فرمِ اوراق سازی شناورها افزود: شرکت کشتیرانی مرسک دانمارک با داشتن انگیزه های قوی مالی برای شرکای تجاری خود اقدام به اوراق شناورهای قدیمی در یاردهای اوراق سازی هند و بنگلادش کرده بود.
وی در پایان ضمن اشاره به هدف مرسک برای تنظیم ناوگان خود گفت: مرسک شناورهای قدیمی ناوگان خود را به مالکین دیگر می فروخت، شناورهای چارتر را به ناوگان خود می آورد تا از عمر مفید آنها بالاترین بهره را ببرد و دیگر مالکان را به این کار غیراخلاقی در صنعت کشتیرانی تشویق می کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار