۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
رضائیان:

نیازمند فاینانس هستیم

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: پس از برجام ارتباط خوبی با کشورهایی نظیر آلمان و کره جنوبی در صنعت کشتی‌سازی پیداکرده‌ایم و با شرایطی که وجود دارد آماده حضور در عرصه جدید کشتی‌سازی هستیم.
نویسنده: سید مهدی موسوی
کد خبر: ۶۹۶۴۳
نیازمند فاینانس هستیم
به گزارش مانا از بندرعباس، حمیدرضاییان اصل در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های ملی صنایع دریایی کشور که در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران برگزار شد، افزود: نگاه ما به کشتی‌سازی باید راهبردی باشد.
رضاییان اصل ادامه داد: عملکرد ایزوایکو حاصل تلاش جوانانی است که در حوزه انسانی کشور را مستقل و بی‌نیاز به کشورهای بیگانه کرده‌اند و باوجود زیرساخت مناسب و علم لازم و موردنیاز این عرصه نتایجی کسب کرده‌ایم که امروز شاهد گوشه‌ای از آن هستیم.
وی بابیان اینکه تعمیرات کشتی‌ها به‌صورت خصوصی در حال انجام است، بیان کرد: نیاز به حمایت در مقوله فاینانس احساس می‌شود، همچنین ریگ شهید رجایی نیاز به تعمیرات اساسی دارد که اگر حمایت‌ها صورت گیرد و تعمیرات این ریگ به شرکت کشتی‌سازی فراساحل واگذار شود، باوجود توانمندی متخصصین داخلی کمک بسیاری به پیشرفت این شرکت می‌شود.
این مقام مسئول اضافه کرد: امروز تراز مالی این شرکت مثبت است که بابت حمایت‌های استاندار هرمزگان از این پروژه‌ها است.
رضاییان اصل تصریح کرد: کشتی‌سازی در سال‌های اخیر رشد فزاینده‌ای در ابعاد مختلف فنی، علمی و تجهیزاتی داشته و تکمیل پروژه‌های باقیمانده و جلب و جذب تعمیرات بسیاری از شناورهای کوچک و بزرگ در خلیج‌فارس گواهی بر همین مسئله است که اگر اعتماد به توانمندی‌ داخلی تقویت شود، آثار آن را می‌توان در توسعه ملی مشاهده کرد.
مدیرعامل ایزوایکو همچنین بر اهمیت اعتماد به صنعت کشتی‌سازی داخلی از سوی شرکت‌های مختلف تأکید کرد و عنوان کرد: صنعت کشتی‌سازی یک صنعت راهبردی در کشور است که کمتر بدان توجه شده اما قادر به درخشش در تحقق اقتصاد مقاومتی و به جریان انداختن بخش‌های مختلف وابسته به خویش است که امیدواریم در این سال توجه هر چه بیشتری به این صنعت صورت گیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: پس از برجام ارتباط خوبی با کشورهایی نظیر آلمان و کره جنوبی در صنعت کشتی‌سازی پیداکرده‌ایم و با شرایطی که وجود دارد آماده حضور در عرصه جدید کشتی‌سازی هستیم.
برچسب ها: ایزوایکو
ارسال نظرات
آخرین اخبار