روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
تا سال 2025 میلادی:

آفریقا هاب واردکنندۀ LNG می شود

شرکت نفت و انرژی Total آفریقا، از تبدیل این کشور به بزرگترین واردکنندۀ سوخت LNG در جهان تا سال 2025 میلادی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۳۵۳
آفریقا هاب واردکنندۀ LNG می شودبه گزارش گروه بین الملل مانا، آفریقا با همکاری مصر و تا سال 2025 میلادی به مرکز وارد کنندۀ سوخت ارزان LNG و تامین کننده اصلی این سوخت و منابع فراوان آن تبدیل خواهد شد.
بر اساس این گزارش، نایب رئیس توسعۀ برق و گازِ شرکت نفت فرانسه در حاشیۀ کنفرانس گاز در کیپ تاون واقع در آفریقای جنوبی هدف از این اقدام را توسعۀ طرح های استفادۀ بهینه از گاز در قاره های فقیر جهان ذکر کرد و گفت: پیش بینی می شود آفریقا سالانه و تا سال 2025 میلادی 20 تا 30 میلیون تن LNG به سطح جهانی وارد کند.
وی در ادامه و با اشاره به توسعۀ حوزۀ گازی Zohr در مصر افزود: این حوزۀ گازی قابلیت تولید 30 تریلیون مترمکعب گاز را دارد. بر همین اساس، انتظار می رود سالانه و بطور میانگین 15 تا 20 میلیون تن LNG را طی 10 سال تولید کند.
از سوی دیگر، شرکت نفت ساحل عاج نیز پیمان مشارکت را جهت ایجاد یک کنسرسیوم با مدیریت Total آفریقا و حضور شرکت های شل هلند، انرژی هوستون، نفت ساحل عاج، شرکت های Ci-Energies، SOCAR آذربایجان و LNG Golar امضا کرد که به موجب آن و تا اوسط سال 2018 میلادی یک ترمینال وارداتی LNG در آفریقا بسازد.
لازم به ذکر است وزارت انرژی آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد: پروژه ها با هدف دریافت، ساخت و عملیاتی کردن یک واحد شناور ذخیره سازی و واحد گازسازی مجدد (FSRU) با گنجایش اولیۀ 100 میلیون تن و افزایش آن تا 500 میلیون تن متر مکعب اجرا خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار