روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

شناور جدید حمل LNG وارد عرصۀ تجارت شد

شرکت صنایع سنگین هیوندای کرۀ جنوبی یک فروند شناور حمل LNG جدید را که به سفارش شرکت کشتیرانی Knutsen نروژ و با هدف ورود به عرصۀ تجارت ساخته بود، تحویل داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۹۵
شناور جدید حمل LNG وارد عرصۀ تجارت شدبه گزارش گروه بین الملل مانا، شناور حمل LNG موسوم به La Mancha Knutsen مجهز به سیستم فشرده ساز و مایع ساز مجدد جوش گاز (BOG) است و امکان استفادۀ مجدد یک هزار و 600 تن از گاز طبیعی را به طور سالانه فراهم می آورد. بر همین اساس، سالانه یک میلیون دلارِ هزینۀ سوخت ذخیره می شود که برابر با 25 میلیون دلار در طول عمر مفید شناورها است زیرا سیستم های قدیمی تنها قادر به تبدیل گاز به مایع بودند و قابلیت فشرده سازی و مایع سازی مجدد جوش گاز را نداشتند.
بر اساس این گزارش، شرکت هیوندای گفت: سیستم جدید موجب کاهش 50 درصدی هزینه های سوخت HFO و MGO برای اپراتورها خواهد شد.
این گزارش ادامه داد: سرمایه گذاری در تکنولوژی ذخیرۀ سوخت مطابق اهداف استراتژیک کشتیرانی نروژ است که با هدف کارآیی شناورها و کاهش هزینه ها همراه است. از سوی دیگر، این شرکت با یک شرکت تکنولوژی موسوم به Enova همکاری دارد تا مصرف انرژی در شناورها را با جزئیات بیشتری بررسی کند.
بر همین اساس، مدیر کیفیت شرکت کشتیرانی نروژ گفت: مصرف انرژی در یک شناور می تواند به اندازه مصرف آن در یک شهر کوچک باشد. بنابراین، هم برای افراد و هم برای مخیط زیست هزینه ساز است. هدف ما رقابت در بخش انرژی است تا بتوانیم با ذخیرۀ بیشتر آن سهمی در ذخیرۀ تجهیزات و بخش مالی داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار