روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸

هیوندای چه تعداد از شناورهای هانجین را می خرد؟

دومین خط کشتیرانی کرۀ جنوبی موسوم به هیوندای و با نام تجاری HMM از خرید 37 فروند شناور کانتینری متعلق به شرکت کشتیرانی ورشکستۀ هانجین درحالی خبر داد که خود با مشکلات مالی روبه رو است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۹۱۷۵
هیوندای چه تعداد از شناورهای هانجین را می خرد؟به گزارش گروه بین الملل مانا، HMM اولین خط کشتیرانی است که موضوع خرید شناورهای کانتینری کشتیرانی هانجین را مطرح کرد. این درحالیست که HMM برای خریداری پنج فروند شناور کانتینری هر یک به ارزش 90 میلیون دلار و ظرفیتِ مجموع 13 هزار TEU از بودجۀ مالیِ خود اطمینان ندارد.
دولت کرۀ جنوبی، بانک توسعۀ این کشور که بزرگترین طلبکار کشتیرانی هانجین است، خطوط هوایی کره و رئیس آن پیش از این مقداری از بودجۀ خود را جهت صدور مجور برای تخلیۀ بار شناورهای هانجین تخصیص دادند. با این وجود، دولت و بانک توسعۀ کره قرار است HMM را در خرید دارایی های هانجین حمایت کنند.
برهمین اساس و به دنبال حمایت دولت و بانک کره، HMM در بیانیه ای گفت: عملیاتی کردن خرید دارایی ها و شناورهای کانتینری هانجین زود است و باید تا ماه دسامبر که هانجین به دادگاه می رود صبور باشیم تا ببینیم آیا دادگاه حق ادامه فعالیت را به آن می دهد یا اینکه از عرصۀ صنعت کشتیرانی خارج می شود.
شایان ذکر است، HMM به موجب ثبت ضررهای متوالی در سالهای اخیر پنج میلیارد و 200 میلیون دلار بدهی دارد و خود درگیر برنامه بازسازی مالی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار