روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹

پیش بینی تولید 18 هزار تن میگوی پرورشی در سال 95

با وضعیت موجود در برداشت صید میگوی پرورشی، پیش بینی می شود تا پایان فصل صید شاهد تولید 18 هزار تن میگوی پرورشی در پنج استان ساحلی کشور باشیم.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۹۰۰۰
پیش بینی تولید 18 هزار تن میگوی پرورشی در سال 95رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال در پنج استان ساحلی کشور ذخیره سازی میگو صورت گرفت.
علی اکبر خدایی ادامه داد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت میگو در اواخر آبان ماه شاهد تولید 18 هزار تن میگوی پرورشی در کل کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 16 هزار تن میگوی پرورشی تولید شده بود، بیان کرد: دلیل این کاهش در تولید به شیوع بیماری لکه سفید در برخی مزارع پرورشی به ویژه مزارع استان بوشهر مربوط می شد.              
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران اظهار داشت: اما امسال با کنترل بهداشت ازسوی پرورش دهندگان خوشبختانه موفق شدیم از شیوع بیماری جلوگیری کنیم.                                            
به گفته وی، طبق برنامه ریزیهای انجام شده سال گذشته قرار بود بیش از 20 هزار تن میگوی پرورشی تولید شود که چهار هزار تن آن به دلیل بیماری معدوم شد.                                                                                         
وی یادآور شد: سال گذشته حدود هفت هزار هکتار مزرعه پرورش میگو زیرکشت رفته بود و امسال 6.5 هکتار مزرعه در پنج استان ساحلی هرمزگان، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و بوشهر زیر کشت رفت.                                
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران اذعان داشت: امسال تراکم ذخیره سازی میگو در استخرها در مقایسه با سال گذشته کمتر بود.
وی با اشاره به ورود مولدهای قوی از هاوایی گفت: این مولدها امسال رشد خوبی داشتند و امیدواریم با تکثیر این گونه ، سال آینده شاهد اثرات بهتری در تولید میگوی پرورشی کشور باشیم.                                 
وی با اشاره به اینکه برداشت میگو در کراپ نخست پرورش در استان هرمزگان با تولید 800 تن میگو به اتمام رسید گفت: مرحله دوم تولید میگو در مزارع استان هرمزگان نیز آغاز شده است.                                        
به گفته وی خدایی، برداشت کراپ دوم تولید میگو در استان هرمزگان، همچون سالهای گذشته تا از آبان ماه آغاز می شود و معمولاً یک ماه به طول خواهد انجامید.                                                                      
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران بیان داشت: صید میگو در چابهار امسال زودتر از موعد مقرر آغاز شد تا مزارع دچار بیماری نشوند.
وی بیان داشت: پیش بینی می شود امسال در چابهار 400 تن میگوی پرورشی برداشت شود و این در حالی است که سال گذشته به دلیل شیوع بیماری تنها 60 تن میگو تولید شده بود.
خدایی خاطرنشان ساخت: برداشت زودهنگام میگوهای پرورشی در استان خوزستان باعث شد تا میگوهایی با سایز ریزتر برداشت شود که کاهش قیمت آنها را به دنبال خواهد داشت.
وی همچنین در خصوص پرورش میگو در استان گلستان اذعان داشت: مقداری از میگوهای استخرهای این استان برداشت شده اما بقیه میگوها در استخرها باقی مانده اند تا به حداکثر میزان رشد خود برسند.
این مقام مسئول در اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران بیان داشت: صید میگوی پرورشی در استان های بوشهر و گلستان از مهر ماه آغاز شده است.
به گفته خدایی، برداشت میگوی پرورشی در ماه های مهر و آبان بیشترین میزان کل میگوی صید شده سال را تشکیل می دهد چرا که بیشترین میزان برداشت میگو هر ساله به استان بوشهر تعلق دارد.
وی اظهار امیدواری کرد: با انجام برنامه ریزیهای بهتر و حمایت دولت از پرورش دهندگان میگو، سال آینده شاهد افزایش زیرکشت رفتن مزارع پرورش میگو و در نهایت تولید بیشتری باشیم تا در نهایت به اهداف تعیین شده در تولید میگو طبق برنامه ششم توسعه دست یابیم.
برچسب ها: میگو
ارسال نظرات
آخرین اخبار