روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

اندونزی گشت های نظامی مشترک را آغاز می کند

وزیر دفاع اندونزی گفت: ارتش این کشور با هدف راه اندازی دفاع دریایی، در حال آماده سازی مسیرهای امنیتی مشترک با فیلیپین و مالزی در آبهای منطقه ای برای مقابله با دزدان دریایی و گروگان گیری در سال جاری میلادی است.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۶۸۸۹۳
اندونزی گشت های نظامی مشترک را آغاز می کندبه گزارش گروه بین الملل مانا و بر اساس توافق سه جانبۀ دریایی که در ماه آگوست سال جاری میلادی و در جزیرۀ بالی به امضای وزرای دفاع سه کشور اندونزی، مالزی و فیلیپین رسید حضور گشت های امنیتی در محدودۀ آبهای دریای سولو با هدف ایجاد مسیرهای امن گسترش می یابد.
وزیر دفاع اندونزی گفت: معتقدم در سال جاری میلادی با همکاری مشترک سه کشور قادر به راه اندازی گشت های نظامی در آبهای منطقه خواهیم بود. بر همین اساس، در آینده ای نزدیک با وزیر دفاع مالزی در خصوص اجرای این طرح به بحث می نشینیم.
این گزارش ضمن اشاره به آماده سازی مسیرهای گشت نظامی از سوی کشور اندونزی ادامه داد: ارتش، تدابیری در خصوص مسیر گذر شناورهای تجاری به ویژه شناورهایی که مسیر تردد آنها سه کشور مذکور است، می اندیشد.
لازم به ذکر است، هم اکنون 9 نفر از افرادِ گروه ابوسیاف با ملیت اندونزیایی در بندِ ارتش فیلیپین هستند که برای آزادی گروگان ها مبالغ هنگفتی را درخواست کرده اند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار