روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹

توقیف شناور حامل کالای قاچاق در بندر شادگان

فرمانده مرزبانی و دریابانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور تجاری حامل کالای قاچاق در سواحل بندر شادگان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۷۴۱
توقیف شناور حامل کالای قاچاق در بندر شادگان
سردار عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران دریابانی در جریان عملیات گشت زنی در آبهای ساحلی خوزستان، یک فروند شناور حامل کالای قاچاق را توقیف و از ادامه حرکت آن جلوگیری کردند.
وی افزود: در جریان بازرسی از این شناور تجاری مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل انواع نوشیدنی، برنج خارجی، شکر، تنباکو و پودر لباسشویی کشف و ضبط شد.
وی گفت: در این ارتباط پنج متهم به قاچاق کالا بازداشت و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند ضمن آنکه شناور حامل کالای قاچاق به یکی از پایگاههای دریابانی هدایت شد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی استان خوزستان افزود: شناور حامل کالای قاچاق در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری و قرار بود بصورت غیر قانونی در یکی از نقاط ساحلی بندر شادگان تخلیه شود.
بندر شادگان در آبان ماه 1393 بطوررسمی فعالیت تجاری خود را با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه آغاز کرد. 
سردار نظرپور در ادامه گفتگو با مانا از تشدید عملیات مبارزه با قاچاق کالا در مناطق ساحلی و آبهای شمال غرب خلیج فارس خبر داد وافزود: تشدید عملیات مبارزه با ورود و خروج کالای قاچاق از مرزهای ساحلی خوزستان در راستای قطع شریان پدیده قاچاق و ناامن کردن فعالیت قاچاقچیان در منطقه صورت می گیرد.  
در سال جاری حدود 330 میلیارد تومان انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی ، قطعات خودرو ، نوشیدنی ، وسایل آشپزخانه ، برنج ، چای و لاستیک در آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شده است.
در این ارتباط دهها فروند شناور حامل قاچاق نیز توقیف شده است.
استان خوزستان حدود 500کیلومتر ساحل دارد.
برچسب ها: توقیف
ارسال نظرات
آخرین اخبار