۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱

ورشکستگی هانجین؛ هشداری به صنعت کشتیرانی کانتینری دنیا

تصمیم کشتیرانی هانجین کره جنوبی مبنی بر اعتراف علنی به ورشکستگی یک زنگ هشدار جدی برای همه بخش های صنعت کشتیرانی دنیا به ویژه مشتریان به شمار می آید.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۶۸۶۲۳
ورشکستگی هانجین؛ هشداری به صنعت کشتیرانی کانتینری دنیا
به گزارش گروه بین الملل مانا، سیترید در تحلیلی نوشت: اگرچه شاهد ورشکستگی تعدادی از شرکت های کشتیرانی در دنیا بوده ایم اما این برای اولین باری است که یک کشتیرانی بزرگ که از لحاظ ظرفیت در رده هشتم جهان قرار دارد به ورطه ورشکستگی سقوط کرده است.
بر اساس این تحلیل کشتیرانی هانجین تنها کشتیرانی نیست که در دام بدهکاری پنج میلیارد دلاری گرفتارشده است و هرساله شاهد ضرر مالی زیادی بود، بلکه هیچ خط کشتیرانی کانتینری در حال حاضر در دنیا قادر به سود آوری نیست حتی مرسک-غول کشتیرانی دنیا- نیز در نیمه نخست سال جاری میلادی در حدود 114 میلیون دلار ضرر مالی را تجربه کرد.
این تحلیل در ادامه آورده است: کشتیرانی NOLژاپن  و کشتیرانی اتحادیه عرب UASC -نیز در شرایط نامطلوبی به سر می برند، کشتیرانی NOL قبل از اینکه از سوی CMA CGM فرانسه خریداری شود ضرر مالی بسیاری را متحمل شده بود و از سوی دیگر کشتیرانی اتحادیه عرب نیز قبل از اینکه برای ادغام با هاپاگ-لوید آلمان به توافق برسد بدهکاری چهار میلیون دلاری  را به بار آورد.  
این گزارش درآخر نوشت: ورشکستگی کشتیرانی هانجین کره جنوبی این پیام را در خود دارد که صنعت کشتیرانی نمی تواند به شیوه ای که در دو دهه گذشته تجارت کرده است ادامه دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار