روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰

کشف دوباره کالای قاچاق؛ این بار در آبهای خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف و ضبط دو محموله کالای قاچاق در محدوده آبهای شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۵۳۰
کشف دوباره کالای قاچاق؛ این بار در آبهای خوزستان
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران دریابانی در حال اجرای عملیات گشت درآبهای شمال غرب خلیج فارس ، به دو فروند شناورمظنون شدند که پس از بازرسی از این دو شناور تعدادی زیادی لوازم خانگی شامل تلویزیون، یخچال فریزر، لوازم آشپزخانه، ماشین ظرفشویی و لباسشویی کشف و ضبط کردند.
وی ارزش این دو محموله قاچاق را بیش از 18میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط شش متهم به قاچاق کالا بازداشت و تحویل مقامات قضایی منطقه شدند.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه این دو محموله قاچاق در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس بارگیری شده بود بر تشدید مبارزه با قاچاق کالا در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.
سردار سرتیپ نظرپور افزود: در سال جاری میزان کشف کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از سه برابر افزایش یافته است که این نشان از قاطعیت این فرماندهی در مبارزه با پدیده شوم قاچاق است.
وی ریشه کنی پدیده قاچاق کالا را قبل از هرگونه اقدامی ، مستلزم فرهنگ سازی دانست و افزود: قاچاق به تولید ملی و اشتغال جوانان آسیب جدی وارد می کند و سرمایه های ارزی کشور به یغما می رود.
براساس آمار رسمی از ابتدای سال جاری تاکنون 315 میلیارد تومان کالای قاچاق در مرزهای زمینی ، دریایی و ساحلی خوزستان کشف و ضبط شده است.
خوزستان که مرزهای گسترده دریایی و ساحلی دارد، بیش از یک دهه است که با پدیده قاچاق کالا به صورت جدی مواجه است. 
برچسب ها: توقیف کشف خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار