۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
به زودی؛

پرداخت تسهیلات به صنایع غیرفعال دریایی آغاز می شود

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت ، معدن و تجارت از تخصیص یک میلیارد دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای صنایع دریایی کشور خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۴۳۷
پرداخت تسهیلات به صنایع غیرفعال دریایی آغاز می شود
رمضانعلی صادق زاده در گفتگو با خبرنگار مانا در اهواز با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات برای صنایع غیرفعال دریایی کشور بزودی شروع می شود افزود: بخشی از مشکلات صنایع دریایی کشور کمبود نقدینگی است که با دراختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت ، صنایع دریایی از رکورد خارج می شوند.
وی صنایع دریایی را به لحاظ ایجاد اشتغال و ارزآوری حائز اهمیت دانست و درادامه با اشاره به برخی مشکلات صنایع دریایی بخصوص صنایع دریایی خوزستان اظهار داشت: صنایع دریایی از مظاهر اقتصاد مقاومتی هستند و برنامه قطعی دولت تدبیر و امید، تقویت این صنایع و حمایت همه جانبه از آنهاست.
معاون آموزش ، پژوهش و فناوری وزیر صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به سرپا بودن برخی صنایع دریایی خوزستان با وجود مشکلات عدیده اظهار داشت: صنایع دریایی شهید موسوی در خرمشهر نمونه ای از صنایع است که با وجود برخی مشکلات، همچنان فعال است.
صادق زاده با بیان اینکه به تازگی نمایندگی صنایع دریایی در خوزستان راه اندازی و فعال شده است افزود: راه اندازی این نمایندگی می تواند برای صنایع دریایی خوزستان گره گشا باشد چرا که می تواند آسان تر تسهیلات دریافت کند واین یک فرصت برای صنایع دریایی خرمشهر است.
وی با اشاره به عزم جرم مدیریت ارشد خوزستان برای حمایت از صنایع دریایی اظهار داشت: قرار است دستگاههای دولتی خوزستان از جمله دریابانی، استانداری و اداره کل بنادر و دریانوردی که نیاز به شناور داشته باشند به صنایع دریایی استان سفارش دهند.
وی گفت: خوشبختانه هم اکنون کشتی سازان خوزستان سفارش های خوبی دریافت کرده اند و در آینده تعداد سفارش ها نیز افزایش خواهد یافت که نمونه آن شرکت کشتی سازی اروندان در خرمشهر است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار