۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴
طی دو سال گذشته

202 موردتصرف غیرمجاز درسواحل مازندران شناسایی شد

طی دو سال گذشته 202 مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز سواحل توسط بخش دولتی و خصوصی از غربی ترین نقطه تا شرقی ترین نقطه در طول نوار ساحلی استان مازندران شناسایی شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۶۸۳۸۱
202 موردتصرف غیرمجاز درسواحل مازندران شناسایی شد
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پیگیری های جدی به منظور آزاد سازی سواحل استان مازندران از دو سال پیش در قالب کارگروه مدیریت یکپارچه سواحل و بنادر آغاز شده است.
سیاوش رضوانی با بیان اینکه دبیری این کارگروه به عهده اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران است، افزود: سایر ارگان های مرتبط به امور سواحل و دریا نیز در این کارگروه عضویت دارند.                                    
به گفته وی، اداره حفاظت محیط زیست، اداره منابع طبیعی، اداره مراتع و جنگل ها و اداره آب و فاضلاب از جمله اعضای کارگروه مدیریت یکپارچه سواحل و بنادر محسوب می شوند.                                              
وی بیان کرد: نمایندگان این دستگاه ها در کارگروه مدیریت یکپارچه سواحل و بنادر در تصمیم گیریهای کلان برای انجام اقدامات در سواحل به منظور یکپارچه سازی آن نقش مهمی ایفا می کنند.                   
وی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته 202 مورد از اشغال سواحل و ساخت و سازهای غیر مجاز توسط بخش دولتی و خصوصی از غربی ترین نقطه تا شرقی ترین نقطه در طول نوار ساحلی استان مازندران شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: برای تمام این موارد پرونده قضایی ایجاد شده است تا بتوانیم نسبت به آزاد سازی آنها اقدامات لازم را انجام دهیم.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در این مدت موفق شده ایم برای 47 مورد تخلف در اشغال سواحل جهت تخریب ساختمان حکم قضایی اخذ کنیم .
وی تاکید کرد: از این میزان تا کنون 18 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نوار ساحلی استان مازندران تخریب و ساحل به طور کامل آزادسازی شده است.
این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه بیانات خود اظهار داشت: هم اکنون رسیدگی به تخلف 88 مورد دیگر از ساخت و سازهای غیر مجاز در نوار ساحلی مازندران در دستگاه قضایی و توسط دادستان های شهرستان های ساحلی در حال رسیدگی است.
رضوانی همچنین اذعان داشت: تخریب های اخیر در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در نوار ساحلی مازندران باعث شده تا تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد سازه ها و تاسیسات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی قبل از هر اقدامی نسبت به اخذ مجوزهای لازم از اداره بنادر و دریانوردی استان و سایر ارگان های ذی ربط در استان اقدام کنند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران یادآور شد: شهرداری ها و فرمانداری های شهرستان های ساحلی نیز نسبت به نظارت بر ساخت و سازها در سواحل بیش از پیش توجه نشان می دهند تا تخلفی در زمینه تعرض به سواحل صورت نگیرد.
وی عنوان کرد: به همین منظور برای شهرداران، فرمانداران، بخش داران و دهیاران فعال در نوار ساحلی مازندران از سوی اداره بنادر و دریانوردی استان کلاس های توجیهی برگزار شده است تا این افراد نسبت به حفاظت از سواحل و جلوگیری از تعرض به آن با یکدیگر اجماع کامل داشته باشند.
رضوانی با اشاره به اینکه حدود 500 کیلومتر نوار ساحلی در استان مازندران وجود دارد، گفت: بخش زیادی از ساحل به اشغال بخش های دولتی و خصوصی در آمده است که باید هر چه سریعتر اقدامات لازم جهت آزاد سازی آنها صورت گیرد.
این مقام مسئول در استان مازندران، تاکید کرد: هم اکنون تمام تلاش مان بر این است تا با اخذ مجوز از دادستانی استان مازندران هر چه سریعتر نسبت به تخریب 88 مورد باقی مانده ساخت و سازهای غیر مجاز باقی مانده در نوار ساحلی استان اقدام کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نه چندان دور شاهد آزاد سازی تمام سواحل اشغال شده در استان مازندران باشیم تا عموم مردم بتوانند از نعمت خدادادی دریا و ساحل بهره مند شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار