۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

ازسرگیری تردد دریایی در خوزستان با کاهش ریزگردها

با فروکش کردن گرد وخاک و بهبود دید افقی، تردد شناورهای تجاری و صیادی در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس ازسرگرفته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۶۸۳۱۷
ازسرگیری تردد دریایی در خوزستان با کاهش ریزگردها
به گزارش خبرنگار مانا گرد وخاک نفسگیر در سواحل خوزستان پس از دو روز فروکش کرد و زندگی عادی ساکنان این مناطق به حال عادی بازگشت. 
بنا به این گزارش میزان غلظت گرد و غبار از عصر روز جمعه رو به کاهش رفت به طوری که وضعیت از حالت هشدار خارج شد.
مدیرکل هواشناسی خوزستان به خبرنگار مانا گفت: با فروکش کردن گرد وخاک و بهبود دید افقی، تردد شناورهای تجاری و صیادی در آبهای جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس ازسرگرفته شد و صدها شناور لنگرگاههای خود را به مقصد خلیج فارس ترک کردند.
کوروش بهادری افزود: با بهبود وضعیت آب و هوایی در مناطق ساحلی خوزستان از میزان آلاینده ها در آسمان کاسته شد و برنامه های پروازی در فرودگاههای ماهشهر و آبادان به حالت عادی بازگشت.
وی گفت: از امروز شنبه به تدریج کاهش نسبی دما و شرجی در سواحل خوزستان را شاهد خواهیم بود.
بهادری افزود: با تضعیف مرکزپرفشار جنب حاره ای ، در روزهای آینده از شدت گرما در مناطق ساحلی استان کاسته خواهد شد ولی گرمای هوا همچنان پدیده غالب خواهد بود. 
در سال جاری دست کم گرد و خاک هشت بار هوای مناطق ساحلی و بندری خوزستان را تحت تاثیر قرار داد و زندگی عادی مردم را با اختلال جدی روبرو کرد.
در یک دهه اخیر پدیده گرد و خاک خسارات زیادی به بخش های اقتصادی خوزستان وارد کرده ولی تاثیر این پدیده در مناطق ساحلی به علت خشکی هوا بیشتر نمود داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار